رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور:

افزایش ورود گردشگر خارجی به ایران در سال جاری

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به رسیدن به چارچوب مشترک در مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ گفت: شاهد رغبت و تمایل گسترده در میان گردشگران کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپائی هستیم.

کد مطلب: ۲۲۲۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از جاذبه های گردشگری شهر سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بخش گردشگری کل کشور با به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با سیاست‌های گسترش تعامل با کشور‌های دیگر و در پیش گرفتن روش تشنج زدائی و این نکته که ما در زمینه حفظ حقوق هسته‌ای خودمان با 1+5 به یک چارچوب مشخصی در زمینه حفظ منافع ملی خودمان رسیدیم و توانستیم به دنیا، به‌ویژه 1+5 بقبولانیم که ما در این راستا حقوق حقه‌ای را داریم و نیز پس از اینکه به یک چارچوب مشخصی با 1+5 رسیدیم، خوشبختانه گرایش کشورهای دنیا به گسترش تعامل و ارتباط با کشور ما زیاد شده است.

وی با اشاره به افزایش رغبت گردشگران خارجی برای حضور در ایران افزود: به طبع ان ما شاهد یم رغبت و تمایل گسترده در میان گردشگران کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپائی بوده‌ایم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تعداد گردشگران خارجی کشورمان در دو ماهه نخست امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل بیان کرد: در دو ماهه نخست سال 1393 در مقایسه با دو ماهه نخست سال 1392، تعداد گردشگران اروپائی که با تور وارد کشور ایران شده‌اند رشدی 200 درصدی داشت.

سلطانی فر با اشاره به تعداد گردشگران آمریکائی وارد شده به جمهوری اسلامی ایران برای رصد اماکن گردشگری کشورمان در مقایسه با دو ماهه نخست سال 1392 عنوان کرد: تعداد آمریکائی‌هائی که وارد ایران شده‌اند بیش از این مقدار(دو برابر) رشد داشت.

وی با بیان اینکه علاقه گردشگران برای بازدید از اماکن منحصر به فرد تاریخی کشورمان مانند تخت جمشید بسیار مناسب بوده است تصریح کرد: بر اساس آمار موجود، روزانه بیش از 500 نفر خارجی از اماکن نفیس و منحصر به فرد تاریخی کشور مانند تخت جمشید بازدید می‌کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تکمیل ظرفیت هتل های برخی از شهرهای کشور توسط گردشگران خارجی گفت: هتل‌های 4 و 5 ستاره اصفهان و شیراز تا پایان آبان و آذر ماه امسال توسط تورهای خارجی رزرو شده و ظرفیت آن تکمیل شده است.

سلطانی فر افزود: بر اساس اطلاعات دقیقی که ما داریم، همه ظرفیت تورهائی که در کشورهای مختلف اروپائی در سال 2014 میلادی برای سفر به ایران ثبت‌نام می‌کرد تکمیل شده است و در حال حاضر برای سال 2015 ثبت‌نام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار