مدیر کل مراکز و خدمات گردشگری کشور خبر داد:

لغو پروانه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی غیر فعال در زمینه تورهای ورودی

خبرگزاری پانا: مدیر کل مراکز و خدمات گردشگری کشور از لغو مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری غیر فعال در زمینه تورهای ورودی از سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۲۲۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مرتضی شریفی در دومین سمینار تخصصی مدیریت برند در گردشگری در هتل پارس شیراز اظهار داشت: تمدید مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سال آینده منوط به اجرای حداقل 100 تور داخلی و 50 تور ورودی به کشور می باشد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی مبنی بر توجه به رونق و توسعه گردشگری و تولید ثروت ملی، اذعان داشت: ما در راستای تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری باید گردشگری را در داخل کشور گسترش داده و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی باید ضمن معرفی جاذبه ها در زمینه تورهای داخلی، ورودی و خروجی فعال شوند.
شریفی با اشاره به فعالیت ویژه دولت نهم و دهم در زمینه ایجاد زیر ساخت های گردشگری، گفت: در سال 1384 تعداد هتل های کشور 446 واحد بوده که هم اکنون با رشد 54 درصدی به 1000 واحد افزایش یافته است و تعداد هتل آپارتمان این کشور از 241 واحد به 532 واحد با رشد 120 درصدی همراه بوده است و همچنین تعداد دفاتر خدمات مسافرتی از 1725 دفتر به 3472 دفتر و تعداد راهنمایان گردشگری از 2605 نفر به 5749 نفر رسیده که رشد 100 و 120 درصدی را نشان می دهد.
مدیر کل مراکز و خدمات گردشگری کشور کیفیت ارائه خدمات گردشگری را از مهمترین عوامل در برند سازی دانست و بیان داشت: اگر بتوانیم کیفیت ارائه خدمات را در صنعت گردشگری افزایش دهیم در تولید و ایجاد مقوله برند سازی گام مهمی برداشته ایم.
شریفی افزود: امروز موسسات بزرگ گردشگری هزینه های زیادی را در زمینه توسعه و مهندسی برند انجام داده اند و در کشور ما نیز این مقوله چند سالی است که مطرح شده است و جا دارد که شرکت ها و بنگاه های دولتی و خصوصی برای جبران زمان از دست رفته از تجربیات آن موسسات استفاده کنند و برگزاری اینگونه سمینارها و نسشت های تخصصی نیز مفید و موثر خواهد بود.
وی حلقه مفقوده توسعه گردشگری را موضوع آموزش دانست و گفت: خوشبختانه در بحث آموزش هتلداران و شاغلین هتل ها با همکاری اداره کل آموزش فعالیت خوبی صورت گرفت و یکی از شرایط استاندارد سازی هتل ها و مراکز اقامتی و دریافت گواهینامه کیفیت خدمات، آموزش پرسنل شاغل در هتل ها خواهد بود و نیز شرط تمدید مجوز سالانه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استفاده از نیروهای آموزش دیده و استانداری سازی سطح خدمات می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار