معاون امور تالاب های سازمان محیط زیست به پانا خبر داد؛

تشریح وضعیت تالاب‌های کشور / تهیه طرح مدیریت تالاب‌ها

خبرگزاری پانا: معاون امور تالاب های دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت از محیط زیست با تشریح وضعیت تالاب ها در بحران کم آبی کشور گفت: برای مدیریت تالاب ها تنها نمی توان به بارش های فصلی متکی بود.

کد مطلب: ۲۲۱۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

مسعود باقرزاده کریمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه تالاب ها در مناطق خشک و نیمه خشک به صورت فصلی هستند، تصریح کرد: اصولا تالاب هایی که به صورت فصلی هستند، تالاب نامیده می شوند و آن هایی که به صورت دائمی هستند را دریاچه می نامیم مانند دریاچه گهر در لرستان.

معاون امور تالاب های دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص وضعیت فعلی تالاب ها و دریاچه های کشور نیز گفت: در حال حاضر تالاب پریشان و بختگان وضعیت مطلوبی ندارند و خشک شده و نوسان آب در تالاب ها وجود دارد، از طرفی منابع آبی آن ها خیلی کم شده است و تنها نمی توان به بارش های فصلی متکی باشیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه مدیریت خشکسالی در کشور نداریم، تصریح کرد: برای مدیریت تالاب های کشور باید بر اساس شرایط اقلیمی برنامه داشته باشیم.
معاون امور تالاب های دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه داشتن برنامه مدیریتی برای حفاظت از تالاب ‌ها قطعا می ‌تواند خلاء های موجود در این راستا را در آینده پر کند، افزود: البته برای مدیریت تالاب ها یک برنامه جامع تهیه شده است که تنها اجرای آن مانده است.
به گزارش پانا، بر اساس اعلام مدیرملی طرح حفاظت از تالاب های ایرانی حدود 45 تالاب کشور در معرض تهدیدهای زیست‌محیطی قرار دارند که برای نجات تالاب‌ها نیازمند حاکمیت مدیریت زیست‌ بوم و همراهی دولت هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار