داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با پانا:

قدرت یافتن احزاب راست گرا در اتحادیه اروپا نتیجه بحران‌های اقتصادی گذشته است

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم گفت: قدرت یافتن مجدد احزاب ملی گرا و راست در اتحادیه اروپا بیش از آنکه زمینه سیاسی داشته باشد نتیجه بحران‌های اقتصادی است که در سال‌های گذشته گریبان برخی از کشورهای اتحادیه را گرفته است.

کد مطلب: ۲۲۱۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد

داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی پانا درباره نتایج اخیر انتخابات پارلمانی در اتحادیه اروپا و قدرت یافتن احزاب راستگرا در این اتحادیه گفت: درست است که احزاب ملی گرا در اتحادیه اروپا آرای قابل توجهی به خود اختصاص دادند اما همچنان در وضعیتی نیستند که بتوانند اکثریت پارلمان اتحادیه را از آن خود کنند و اینکه چرا چنین وضعیتی پیش آمد به مسائل اقتصادی بر می‌گردد که برای برخی از اعضاء پیش آمد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم اضافه کرد: بعضی از مردم در این اتحادیه سیاست‌های اقتصادی اتحادیه اروپا را در بوجود آمدن چنین وضعیتی موثر می‌دانند و به همین دلیل به احزابی رای می‌دهند که منتقد سیاست‌های اتحادیه اروپا هستند.
وی افزود: برخی از ملی گراهای اروپا حتی امیدوارند ادامه این وضعیت باعث فروپاشی اتحادیه بشود اما من فکر نمی‌کنم نتایج انتخابات به فروپاشی اتحادیه منجر بشود و در ‌‌نهایت اتحادیه از این وضعیت عبور خواهد کرد.
قنبری با اشاره به بحران‌های اقتصادی چند سال گذشته در اتحادیه اروپا گفت: بحران‌های اقتصادی در برخی از کشورهای عضو اتحادیه نیز در افزایش انتقاد‌ها از اتحادیه اروپا موثر بوده است.
وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا به سمت فروپاشی پیش نخواهد رفت گفت: تجویز سیاست‌های واحد برای کلیه کشور‌ها احتمالاً نمی‌تواند مشکلات را حل کند و بعید نیست در آینده اتحادیه به سمت دیگری پیش برود.
قنبری ادامه داد: حتی اگر جدایی هم در اتحادیه بوجود بیاید مقطعی خواهد بود و این اتحادیه مجدداً به سمت همگرایی پیش خواهد رفت زیرا زمینه‌های اتحاد قوی است.
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: قدرت یافتن مجدد احزاب ملی گرا و راست در اتحادیه اروپا بیش از آنکه زمینه سیاسی داشته باشد نتیجه بحران‌های اقتصادی است که در سال‌های گذشته گریبان برخی از کشورهای اتحادیه را گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار