سقوط قیمت‌ها دربازار آهن؛

بورس کالا دست و پای قیمت فولاد را بست

خبرگزاری پانا: پس از کاهش قابل توجه قیمت تختال و شمش فولاد در رینگ فلزات بورس کالا طی هفته گذشته، خریداران بازار آهن نیز تن به خرید کالای گران ندادند و فروشندگان مجبور به کاهش قیمت شدند.

کد مطلب: ۲۲۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از بورس، هفته گذشته به دلیل مصوبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر محاسبه نرخ ارز مبادله‌ای در معاملات بورس کالا، قیمت فولاد کاهش یافت که تاثیر این کاهش به طور کاملا محسوس در بازار آهن مشاهده شد.

براساس این گزارش،‌ هفته گذشته تقاضا در بازار آهن به حداقل رسید اما در مقابل اکثر فروشنده ها تلاش کردند تا کالای خود را تبدیل به وجه نقد کنند. به این ترتیب روند نزولی قیمت میلگرد ادامه یافت و به هزار و 850 تومان هر کیلوگرم در تهران رسید. البته نزول قیمت ها تا آنجا ادامه یافت که میلگرد هزار و620 تومانی هم در بازار به گوش رسید.

قیمت میلگرد در پایان دو هفته قبل در اهواز هزار و 930 تومان و در اصفهان هزار و 940 تومان بود ولی چهارشنبه گذشته متوسط قیمت میلگرد در اهواز به هزار و 680 تومان و دراصفهان به هزار و 720 تومان رسید اما قیمت ها در تهران پایین تر از اهواز، اصفهان یا یزد بود.

به گفته فعالان بازار آهن، فروشندگان میلگرد در تهران طی هفته اخیر مسابقه فروش گذاشتند که تقاضا نبود بنابراین فشار روی قیمت ها شدت گرفت. اما یکی از دلایل اصلی سقوط قیمت آهن آلات در بازار، رسیدن قیمت بیلت در بورس به هزار و 500 تومان بود که باعث شد خریداران سیاست صبر را در پیش بگیرند.

در همین رابطه مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید به خبرنگار سنا گفت: هفته گذشته قیمت مواد اولیه فولاد یعنی تختال و شمش در بورس بین ۱۱ تا ۱۷ درصد ارزان شدند که به طور طبیعی این امر معاملات بازار آهن را تحت تاثیر قرار داد.

علی اصغر بهرامی افزود: از طرفی محصولات فروخته شده در بورس به صورت اعتباری معامله شد به این معنا که کالا آخر آذر ماه تحویل داده می شود و خریدار یک ماه پس از تحویل وجه معامله را به حساب فروشنده واریز می کند. این موضوع یعنی قیمت ها تا دو ماه آینده همچنان کاهشی خواهد بود و روند کنونی ادامه خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار