یک متخصص قلب:

مصرف صحیح دارو در کنترل فشار خون تاثیر گذار است

خبرگزاری پانا: یک فوق تخصص قلب و عروق مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: مصرف صحیح و دقیق دارو در کنترل بهتر فشار خون تاثیر گذار است

کد مطلب: ۲۲۰۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا، حسن آهنگر در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: سالمندان مبتلا به بیماری فشار خون دارو را به همراه کارهای مشخص روزانه مانند مسواک زدن مصرف کنند و این موضوع از ابعاد گوناگون بسیار مهم تلقی می شود .

وی یادآورشد: علاوه بر آن سالمندان مبتلا در صورت ابتلا به بیماری فشاری خون دارو ها را باید طبق تجویز پزشک و در ساعت ثابتی از روز مصرف کنند .

آهنگر با اشاره به اینکه تجویز داروی جدید از سوی متخصص مربوطه اهمیت زیادی دارد، افزود: بیماران به ویژه سالمندان در مورد تداخلات دارویی و غذایی موارد احتمالی را از پزشک و متخصص مربوطه سوال کنند .

وی اظهار کرد: کاهش مصرف نمک، چربی های مخفی در گوشت و پوست مرغ و همچنین روغن های جامد از جمله موارد مهمی است که سالمندان مبتلا برای کنترل فشار خون خود خودداری کنند .

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: افزایش مصرف سبزی و میوه به صورت خام، حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی و پیشگیری از اضافه وزن از موضوعات مهمی است که لزوم توجه سالمندان به ویژه همراهان آنها ضرورت دارد .

وی یادآورشد: عدم استعمال سیگار و سایر دخانیات و دوری از دود سیگار اطرافیان و مصرف غذاهای آب پز و نوشیدن شش تا هشت لیوان آب می تواند به کنترل فشار خون در سالمندان کمک شایانی کند .

آهنگر افزود: بیماری های قلبی و عروقی با به کار گیری نکات ارائه شده از سوی پزشکان و متخصصان قابل پیشگیری است و عمل به آن نتایج مثبتی در پی دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار