فرمانده انتظامی زنجان:

چهل و نه درصد فوتی های تصادفات رانندگی در مراکز درمانی زنجان جان خود را از دست می دهند

خبرگزاری پانا: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: 49 درصد فوتی های تصادفات رانندگی در مراکز درمانی این استان جان خود را از دست می دهند

کد مطلب: ۲۲۰۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، علیرضا صالحی در کمیسیون تصادفات رانندگی زنجان، افزود: تصادفات در کشورهای در حال توسعه امروزه به شکل اپیدمی درآمده است .

وی یادآورشد: هم اکنون 90 درصد تصادفات فوتی و 93 درصد تصادفات جرحی جهان در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد .

صالحی اظهار کرد: این در حالی است که 40 درصد خودروهای جهان در این کشورها قرار گرفته است .

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای در کشور در سال گذشته به 18 هزار نفر رسیده است .

وی خاطر نشان کرد: تاکید ناجا برای کاهش این تعداد کشته در سالجاری به 10 هزار نفر است .

صالحی اغلب جان باختگان حوادث رانندگی را افراد دارای سن 25 تا 34 سال عنوان کرد و آنان را جمعیت فعال کشور خواند که در حوادث از دست می روند .

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین بر آورد انجام شده 39 درصد فوتی های تصادفات رانندگی در صحنه، 12 درصد حین انتقال و 49 درصد مربوط به مراکز درمانی است .

وی این آمار را نشان دهنده ضعف و کمبود در امکانات درمانی خواند و خواستار بررسی و ارائه راهکار مناسب برای کاهش این آمار شد .

صالحی تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی در سال 87 را 457 فقره و در سال 91 را 305 مورد برشمرد و از کاهش 152 درصد آن طی چهار سال گذشته خبر داد .

فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: ناجا معتقد است که اعمال قانون و دریافت جریمه می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد .

وی افزود: طی ماه های گذشته به علت ناملایمتی برخی رسانه ها نسبت به دریافت جریمه از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، میزان اعمال قانون 52 درصد کاهش یافت و اکنون زنجان در رتبه 31 کشور در این بخش قرار دارد .

صالحی به علت تصادفات رانندگی در این استان اشاره کرد و یادآورشد: عدم گسترش طولی و عرضی خیابان ها، فقدان پارکینگ در معابر، نبود گذرگاه مخصوص عابر پیاده، کمبود پل عابر پیاده، توقف ماشین آلات سنگین راه سازی، حفاری های غیر مجاز و عدم توجه مسوولان شهری به نصب و راه اندازی سیستم هوشمند هدایت ترافیکی از جمله عوامل تاثیر گذار در افزایش حوادث رانندگی محسوب می شود .

فرمانده انتظامی استان زنجان، با بیان اینکه مردم از وسایل الکترونیکی بیشتر تمکین می کنند، عدم رسیدگی مناسب به مجروحین حوادث رانندگی را از جمله عوامل افزایش تعداد فوتی این سوانح برشمرد .

وی 60 کشته از 314 تلفات حوادث رانندگی را مربوط به درون شهر عنوان کرد و خواستار احداث پارکینگ عمومی و الکترونیکی سازی معابر شد .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان نیز در این جلسه گفت: هم اکنون چهار دستگاه دوربین هوشمند ثبت تخلفات و سرعت در اتوبان زنجان - تبریز نصب شده است .

علی رحمتی افزود: برای تجهیز اتوبان زنجان - قزوین نیازمند نصب هشت دستگاه دوربین هوشمند دیگر هستیم .

وی دوربین های موجود در اتوبان زنجان - قزوین را دارای سیستم قدیمی برشمرد و از برنامه ریزی برای افزایش این دوربین ها در سطح جاده های استان زنجان به 31 فقره خبر داد .

رحمتی یادآورشد: اداره کل حمل و نقل و پایانه ها برای فرهنگ سازی در حوزه ترافیک و رانندگی اقدام به توزیع دو هزار کلاه ایمنی و تجهیزات لازم برای رانندگی با موتور سیکلت به صورت رایگان در سطح استان زنجان کرده است .

زنجان جزو استانهای برتر کشور در کاهش تصادفات جاده ای است و محورهای این استان دارای 27 دوربین مدار بسته می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار