نان بدون گلوتن برای مبتلایان به سلیاک در شیراز

خبرگزاری پانا: رزمجو واحدهای عرضه کننده پودر نان بدون گلوتن برای مبتلایان به سلیاک را اعلام کرد .

کد مطلب: ۲۲۰۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ دکتر محمد مهدی رزمجو اظهار داشت: بیماران مبتلا به سلیاک باید در رژیم غذایی روزانه خویش از مواد غذایی فاقد گلوتن (Gluten free) استفاده نمایند .
وی اظهار داشت : این دسته از بیماران در استان فارس تاکنون جهت تهیه نان مخصوص مورد نیاز دچار مشکل بوده اند که پس از پیگیری های به عمل آمده، در حال حاضر این امکان فراهم شده که محصول پودر نان بدون گلوتن از طریق مراکز ویژه ای قابل تهیه باشد.
دکتر رزمجو بیان کرد : شش مرکز در شیراز برای این منظور آماده شده اند که داروخانه درمانگاه امام رضا (ع) واقع در میدان نمازی ، درمانگاه امام رضا (ع) ، طبقه همکف با شماره تلفن 2319358 یکی از آنها می باشد .
وی گفت : تعاونی مصرف مخابرات فارس ، تعاونی مصرف آبفای فارس، تعاونی مصرف بانک مسکن ، سوپر پاسارگاد واقع در معالی آباد و سوپر باغ صفا واقع در بلوار آزادی دیگر مراکز در نظر گرفته شده برای ارایه پودر نان بدون گلوتن در شیراز هستند .
بیماری سلیاک، نوعی بیماری گوارشی است که به پرزهای روده کوچک آسیب می رساند و سبب اختلال در جذب مواد مغذی می شود.
افرادی که به بیماری سلیاک مبتلا هستند پروتئینی به نام گلوتن را که در گندم، جو، چاودار و احتمالاً جودو سر وجود دارد، نمی توانند تحمل کنند.

زمانی که بیماران مبتلا به سلیاک، غذاهای حاوی گلوتن مصرف می کنند، سیستم ایمنی بدن آن ها پاسخی را به صورت تخریب روده کوچک صادر می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار