در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری در موزه مرکزی آستان قدس رضوی قرار دار

تابلوی نقاشی از تصویر مقام معظم رهبری در جمع رزمندگان دفاع مقدس

خبرگزاری پانا: تابلوی نقاشی از تصویر حضرت آیت الله خامنه‌ای، در پوشش لباس سپاهی در میان جمعی از رزمندگان دفاع مقدس در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری در معرض دید عموم قرار دارد.

کد مطلب: ۲۲۰۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار موزه مرکزی آستان قدس رضوی، با اعلام این خبر اظهار کرد: این تابلو، نقاشی رنگ روغن روی بوم به سبک رئالیسم است که مقام معظم رهبری را با پوشش لباس سپاه، در میان جمعی از رزمندگان دفاع مقدس به تصویر کشیده است.

محمدجواد فرهمندنژاد در این خصوص افزود: در این نقاشی که براساس یک عکس، به تصویر کشیده شده است، مقام معظم رهبری به عنوان امام جماعت، پیشاپیش تعدادی از رزمندگان قرار دارند.

وی تصریح کرد: در این تصویر برخی از فرماندهان و سرداران دفاع مقدس، از جمله شهید صیاد شیرازی را نیز می توان دید. فرهمندنژاد با بیان اینکه این تابلوی نقاشی در کشور تاجیکستان، تهیه شده است، ابعاد آن را 59*100 سانتی متر ذکر کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در تاجیکستان آن را به مقام معظم رهبری هدیه کرده و ایشان نیز آن را در آذرماه سال 1391، به موزه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا نموده اند.

گفتنی است، گنجینه هدایای مقام معظم رهبری در موزه مرکزی آستان قدس رضوی، هر دوسال، پذیرای حجم گسترده ای از اشیاء موزه‌ای نفیس اهدایی ایشان است که از سوی ارادتمندان داخلی و خارجی و همچنین شخصیت های بین المللی به ایشان تقدیم شده است، که درحال حاضر، تعداد 351 عدد از آنها در این گنجینه به نمایش گذاشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار