گزارش پانا از کنسرت هم آوایان تاسیان؛

یک دقیقه سکوت برای محمد رضا لطفی در کنسرت هم آوایان تاسیان

خبرگزاری پانا: گروه هم آوایان تاسیان با سرپرستی حسین تقی زاده در تالار اندیشه تهران ساعت 20 شب گذشته برگزار شد و مورد استقبال عمومی هم شهریان گیلانی قرار گرفت.

کد مطلب: ۲۲۰۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارفرهنگی پانا: حسین تقی زاده سرپرست گروه هم آویان تاسیان در ابتدای بخش اول این کنسرت با ادای احترام و اردات به محمدرضا لطفی از جمع حاضرخواست که ایستاده و یک دقیقه به یاد نوازنده برجسته و سرشناس و مدرس موسیقی سنتی سکوت کنند.
وی با اشاره به این مطلب که مدت 6 سال است که در تهران کنسرتی نداشت عنوان کرد: متاسفانه هزینه های اجرای کنسرت در تهران خیلی بالا است و بضاعت مالی ما هم ناچیز امیدوارم بتوانیم در سالهای آتی کنسرتهای بیشتری را در تهران برگزار کنیم.
تقی زاده درادامه سخنانش به شرایط نامناسب تالار برای پخش کنسرت نیز اشاره کرد و گفت: علت این که ما در ابتدای کنسرت سازها را تست می کنیم به این خاطر است که شرایط نامطلوب تالار و وجود رطوبت برسازهای پوستی اثر می گذارد و ساز را ناساز می کند و ما مجبور هستیم که سازهایی که را روز گذشته کوک کرده ایم دوباره جلوی حضار کوک کنیم و این یکی از مشکلات فضای تالارهایی است که درایران برای سازهای محلی بوجود می آید.
براساس این گزارش : قطعات زیبای گیلکی " اوهوی زاکون" و "رعنا" توسط این مجموعه اجرا شد که مورد استقبال عموم حضار قرار گرفت.

از دیگر نکات مورد توجه در این کنسرت می توان به حضور ناصر وحدتی خواننده و حامی ترانه های محلی شمالی نیز اشاره کرد.
یادآور می شود : این گروه از سال 1387و با تركیبی از هنرمندان جوان وبا تجربه گیلانی وبه سرپرستی حسین تقی نژاد تاسیس و آغاز به كار كرد. گروه هم آوایان تاسیان در طول 5سال گذشته كنسرتها و فعالیتهای گسترده ای در زمینه حفظ و اشاعه فرهنگ و هنر گیلان داشته است.
از آثاربرجسته این گروه: واگویه خوانی و هم آوایی در ارائه ترانه های گیلكی و ساخت آثار جدید واحیای آثار بومی در طول سالهای فعالیتشان که مورد استقبال زیادی قرار گرفته را می توان برشمرد وهم اكنون این گروه از پرطرفدارترین گروههای موسیقی محلی در گیلان و ایران محسوب می شود. همچنین حاصل 5 سال فعالیت این گروه اجرای بیش از چهل ترانه گیلكی كه عمدتا از ساخته های اعضای گروه می باشد.
شایان ذکر است: که در این کنسرت آرین قلی‌پور (سازهای کوبه‌ای)، ملاحت حداد (هم خوان)، علی شرفی‌نژاد (سازهای کوبه‌ای)، امیر ادراکی (کمانچه)، سروش شجاع طلب (کمانچه آلتو)، رامتین روبنشه (سازهای کوبه‌ای)، حمید سماعی (تار. بمتار)، کیارش عشقی (سازهای کوبه‌ای)، فرهاد یحیی‌پور (نی)، مریم پوریا (سه تار) و سحر یوسفی (هم خوان) به عنوان اعضای گروه هم آوایان تاسیان در کنار حسین تقی‌نژاد (سنتور و سرپرست گروه) به هنرنمایی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار