رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

کاهش سوءمصرف ریتالین با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان غذا و دارو از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در سال جاری خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح به صورت سراسری در کشور، سوءمصرف ریتالین به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۲۱۷۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رسول دیناروند در رابطه با درخواست وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر ضابطه مند شدن فروش ریتالین در داروخانه‌ها گفت: داروخانه‌ها در حال حاضر سختگیری هایی در مورد فروش این دارو دارند اما این اقدام را باید به صورت جدی‌تری پیگیری کنیم.

وی اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک را یکی از زیرساخت های لازم برای کاهش فروش غیرقانونی ریتالین عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه های این سازمان، در سال‌جاری اجرای همین طرح، ابتدا به صورت پایلوت و سپس به سراسری است.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در حال حاضر فروش ریتالین در داروخانه ها ضابطه مند است ولی از آنجایی که این دارو به صورت گسترده برای سوء مصرف استفاده می شود باید به صورت جدی تری موضوع را پیگیری کنیم.

دیناروند خاطر نشان کرد: قرص‌های ریتالین در وهله اول برای درمان یکی از انواع اختلال بیماری‌های روانی دوران کودکی به نام "بیش فعالی همراه با نقص توجه" استفاده می‌شود، در مواقعی نیز توسط پزشکان برای درمان بیماران مبتلا به "حمله خواب" تجویز می‌شود ولی متأسفانه برخی از افراد به صورت خودسرانه برای بیدار ماندن در شب‌های امتحان از قرص‌های ریتالین استفاده می‌کنند که با عوارض بسیاری همراه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار