با حضور مقامات هندی و هیات ایرانی؛

نمایشگاه ˝مولود کعبه˝ در موزه سالار جنگ هندوستان افتتاح شد

خبرگزاری پانا: همزمان با برپایی نمایشگاه عکس محمد خوشرو با عنوان ˝مولود کعبه˝ در موزه سالار جنگ هندوستان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام آمادگی کرد تا نمایشگاه‌های هنری با رویکرد مذهبی را در سایر کشور جهان برپا کند.

کد مطلب: ۲۱۷۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛

در این نمایشگاه آثار تجسمی که شامل سى عكس از مجموعه عکس‌هاى محمد خوشرو از بارگاه مطهر حضرت على علیه السلام، امام حسین و حضرت عباس علیهم السلام، حرمین شریفین ائمه‌ى معصوین علیهم السلام در شهرهاى كاظمین و سامرا و همچنین حرم مطهر امام رضا علیه السلام و تعدادى آثار خوشنویسى از اساتید این رشته‌ى هنرى با موضوع امام علی علیه السلام است در موزه سالار جنگ حیدرآباد در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

در این مراسم آیت‌الله مهدوی‌پور نماینده ولی فقیه در هندوستان؛ احترام علی‌خان رییس هیات مدیره موزه سالار جنگ؛ دکتر ایناگندردی رییس موزه سالار چنگ؛ دکتر نوریان سرکنسولگری ایران در حیدرآباد؛ مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر؛ احمد علی معاون رییس موزه و رییس کتابخانه های موزه سالار جنگ و جمعی دیگر از مسئولین ایرانی و هندی حضور و از نمایشگاه بازدید کردند.

در این مراسم رییس موزه سالار جنگ ضمن تقدیر از هیات ایرانی برگزارکننده این نمایشگاه از هنرمندان و آثار هنری ایرانی به عنوان آثار فاخر و ماندگار یاد کرد.

همچنین آیت‌ا‌لله مهدوی‌پور در سخنرانی افتتاحیه این نمایشگاه درباره ویژگی‌های حضرت علی علیه‌السلام صحبت کردند و در ادامه ضمن تقدیر از رییس موزه سالار جنگ برای برگزاری این نمایشگاه که با نام و مناسبت میلاد مولود کعبه در حیدرآباد برگزار شده است؛ از این نمایشگاه آثار هنری مانند نوری در ظلمت یاد کردند.

دکترنوریان سرکنسولگری ایران در حیدرآباد نیز ضمن تبریک ایام مبارک و مسعود میلاد مولی علی علیه السلام به اهداف و ویژگی‌های این نمایشگاه اشاره کردند.

در ادامه مهدى افضلى مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر به ایراد سخنرانى پرداخت و ضمن تشكر از كلیه‌ى كسانى كه در شكل‌گیرى این اقدام ارزشمند همراهى همكارى داشتند، آمادگى معاونت امور هنرى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى را براى ادامه‌ى نمایش این آثار در سایر شهرهاى هندوستان را نیز اعلام كرد. وى همچنین ابراز امیدوارى كرد كه اینگونه آثار در سایر كشورها جهان نیز به نمایش در آید.

لازم به یادآوری است؛ نمایشگاه "مولود کعبه" به پیشنهاد خانه فرهنگ ایران در بمبنی و با همت سرکنسولگری ایران در حیدرآباد و همکاری موسسه توسعه هنرهای معاصر، مؤسسه توسعه متوازن ایرانیان، موسسه تحریرکارگاه خیال ؛ موزه سالار جنگ حیدرآباد برگزار و به مدت 10 روز ادامه دارد.

در این نمایشگاه 30 قطعه عكس از محمد خوشرو در ابعاد بزرگ به نمایش درآمده است. تمركز سوژه‌اى این آثار، حرم متبرك امام على (ع) است اما از كربلاى معلى، مشهد مقدس، بین الحرمین ... نیز عكس‌هایى نابى در زوایاى كمتر دیده شده به تماشا درآمده است ؛ این عكس‌ها برگزیده دو كتاب نفیس و جامع عكس " سجده صاحبنظران " و " بر آستان رضا"ست كه خوشرو آنها را در سه سال اخیر به زیور طبع آراسته است.

خوشرو متولد ١٣٤٩ است و از سال ١٣٨٥ آثارش در ٩ نمایشگاه انفرادى در گالری‌هاى ماه مهر، اعتماد، شكوه، موزه ملك ، فرهنگسراى بهمن ... و نیز رویدادهاى جمعى نظیر " چشم درون " موزه هنرهاى معاصر ، " به روایت عكاسان معاصر ایران " گالرى پردیس ملت ، تصویر سال به تماشا درآمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار