مربی تیم ملی بوچیا:

تیم بوچیا بانوان ایران با چهار ورزشکار شاخص در مسابقات کره جنوبی حاضر می شود

خبرگزاری پانا: مربی تیم ملی بوچیا ایران گفت: تیم بانوان ایران با چهار ورزشکار شاخص و توانمند در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی حاضر خواهد شد

کد مطلب: ۲۱۴۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، فریده دادو ، در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: برای انتخاب ورزشکاران برتر و شایسته تر ، مسابقات انتخابی درون اردویی با حضور 16 ورزشکار دعوت شده برگزار خواهد شد تا چهار بازیکن اصلی شناخته شود .

وی اظهار کرد: این اردوی انتخابی قرار است از 19 اردیبهشت ماه جاری به مدت دو روز و در سه کلاس BC2 ، BC3 و BC1 و در کمپ تیم های ملی در تهران برپا شود .

دادو افزود: ورزشکاران دعوت شده به اردوی انتخابی تیم ملی بوچیا از استان های ˈ تهران ، زنجان ، اصفهان ، گیلان و کرمان ˈ هستند که با درخشش در مسابقات قهرمانی کشور سال 90 و 91 و کسب عناوین اول تا سوم توانستند به این اردو راه یابند .

مربی تیم ملی بوچیا ایران گفت: با توجه به تصمیم مسوولان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان ایران ، قرار است تیم ایران فقط با ورزشکاران زن در رقابت های بوچیا بازی های آسیایی کره جنوبی حاضر شود که امید به کسب پیروزی های دلنشین و غرورآفرین داریم .

دادو با بیان اینکه ایران طی سال های گذشته در مسابقات برون مرزی ˈ ژاپن ، گوانجو چین و مالزی ˈ حضوری توانمند و شایسته داشته است ، افزود: زنجان در این رشته ورزشی از ورزشکاران توانمندی برخوردار است و در بین 16 ورزشکار دعوت شده به اردوی انتخابی سه نفر از زنجان هستند .

وی سطح توانمندی بوچیا بانوان زنجان را خوب ارزیابی نمود و تصریح کرد: ˈ لیلا نیازی ، معصومه عبدی و مریم حسینی ˈ ورزشکاران زنجانی دعوت شده به این اردو هستند .

به گزارش ایرنا، بوچیا نوعی ورزش تفریحی ویژه معلولان جسمی حرکتی است که به سه صورت انفرادی، دونفره و تیمی برگزار می شود .

شیوه کلی بازی به این صورت است که یکی از گروه ها توپ سفید را به نقطه دلخواه و با شرایط مساعد خود پرتاب و سپس توپ رنگی خود را هر چه نزدیک تر به سمت توپ سفید (جک) پرتاب می کند و وقتی نوبت بازیکن مقابل رسید او نیز باید سعی کند که توپ رنگی خود را خیلی نزدیک تر از توپ های بازیکن مقابل پرتاب کند و در غیر این صورت توپ های بیشتری را از دست خواهد داد و در نهایت امتیاز کمتری کسب می کند .

در این بازی، سیزده توپ وجود دارد، شش توپ قرمز، شش توپ آبی و یک توپ سفید به عنوان نشانه و وزن هر توپ ۲۷۵ گرم و محیط آن ۲۷۰ میلیمتر است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار