استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با پانا:

هدایت نقدینگی به امور مولد با جذابیت اوراق مشارکت آسان می شود

خبرگزاری پانا: استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت : یکی از راهکارهای کاهش تورم آن است که بانک مرکزی و دستگاههای دولتی برای فعالیت های معین اقتصادی اوراق مشارکت منتشر کنند به ا ین دلیل که جذابیت اوراق مشارکت موجب هدایت نقدینگی به سمت امور اقتصادی مولد هدایت می شود .

کد مطلب: ۲۱۳۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

لطفعلی بخشی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، اظهار کرد:بانک مرکزی می تواند ذخیره قانونی بانک ها را افزایش دهد که می تواند میزان وام دهی سیستم بانکی را کاهش داده و تاثیری مستقیمی بر کاهش نقدینگی دارد .

بخشی خاطرنشان کرد: افزایش نرخ سود بانکی تنها در شرایطی توصیه می شود که سود بانکها از محل افزایش نرخ سود سپرده و تسهیلات تامین نشود و بانکها به حق سهم کمتری برای خود قائل باشند .


وی ادامه داد: یکی از راهکارهای کاهش تورم آن است که بانک مرکزی و دستگاههای دولتی برای فعالیت های معین اقتصادی اوراق مشارکت منتشر کنند به ا ین دلیل که جذابیت اوراق مشارکت موجب هدایت نقدینگی به سمت امور اقتصادی مولد هدایت می شود .


این استاد اقتصاد اظهار کرد: یکی از فعالیت هایی که در آن تعلل جدی شده است بحث خصوصی سازی های واقعی است و اگر این سهام به بخش خصوصی واگذار شود بخش عمده ای از نقدینگی از سطح جامعه جمع آوری خواهد شد .

وی عنوان کرد: باید عزمی جدی در تمامی بدنه دولت برای خصوصی سازی های واقعی وجود داشته باشد اما در حالی که رده های بالایی کشور موافق خصوصی سازی هستند در گذشته در بدنه و مدیران میانی مقاومت های بسیاری برای جلوگیری از خصوصی سازی های واقعی صورت گرفته است .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار