عدم انطباق 7 محموله وارداتی با استاندارد

خبرگزاری پانا: اداره کل استاندارداستان تهران اعلام کرد: سال گذشته 137 گواهینامه نبود انطابق وارداتی درگمرک های استان تهران صادر شد.

کد مطلب: ۲۱۲۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره کل استاندارد استان تهران ، در جهت نظارت بر استاندارد اجباری کالاهای وارداتی، گواهینامه های نبود انطباق صادر شده در سال 91 ، حدود 50 گواهینامه نبود انطباق وارداتی و در سال های 90 و 89 به ترتیب 86 و 33 گواهینامه بوده است.
مدیر کل استاندارد استان تهران در این باره افزود: گواهینامه نبود انطباق صادر شده به علت مغایرت کالاها با استانداردهای ذی ربط بوده است.
مسلم بیات تاکید کرد: براساس قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و مطابق با روش اجرایی واردات، در صورت ارایه گواهی بازرسی معتبر ، مجوز ترخیص کالا به سرعت صادر می شود.
وی تصریح کرد: درغیر این صورت در بدو ورود نسبت به انجام آزمون کالا و بررسی انطباق با استانداردهای ملی و بین المللی اقدام خواهد شد.
بیات گفت: بدیهی است درصورت نداشتن مطابقت کالا با استانداردهای ذیربط با صدورگواهی نبود انطباق و اعلام به گمرک مربوط ، محموله از محل گمرک به کشور مبداء مرجوع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار