بورس نیویورک بار دیگر تخلف کرد

خبرگزاری پانا: بورس نیویورک به همراه دو بازار زیر مجموعه و یکی از کارگزاران خود به دلیل بی توجهی به سیگنال های بازار و وضع نکردن قوانین مورد نیاز برای شرکت ها در زمان لازم، جریمه کرد.

کد مطلب: ۲۱۲۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از سنا، کمیسیون اوراق بهادار آمریکا، بورس نیویورک را به دلیل تخلف در اجرای قوانین کمیسیون و بی توجهی به قوانین و تذکرات کمیسیون جریمه کرد.
بر اساس این گزارش، کمیسیون اوراق بهادار آمریکا(SEC) در این بیانیه اظهار داشت: بورس نیویورک به همراه دو بازار زیر مجموعه و یکی از کارگزاران خود به دلیل بی توجهی به سیگنال های بازار و وضع نکردن قوانین مورد نیاز برای شرکت ها در زمان لازم، جریمه کرد.
در میان دیگر مشکلات، بر اساس نظر کمیسیون، بورس نیویورک موظف بوده است تا امکاناتی جدید از لحاظ نرم افزاری برای شرکت ها به وجود آورد تا امکان دسترسی به اطلاعات برای آنها سریع تر فراهم گردیده و از لحاظ مالی نیز مقرون به صرفه تر باشد.
این در حالی است که، بورس نیویورک، بورس آکرای نیویورک(NYSE Acra) و بورس مارک نیویورک(NYSE Mark) و همچنین کارگزاری Archipelago بدون هیچ گونه اعتراضی تخلفات را پذیرفته و اعلام کردند تا به زودی جریمه مزبور را واریز خواهند کرد.
این دومین بار در دو سال گذشته است که کمیسیون اوراق بهادار آمریکا بورس نیویورک را جریمه می کند در سال 2012 نیز این بورس موظف شد تا 5 میلیون دلار به عنوان جریمه پرداخت کند.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یک نهاد فدرال در ایالات متحده آمریکا است که در ۶ ژوئن ۱۹۳۴ به موجب
بخش ۴ قانون بورس اوراق بهادار ۱۹۳۴ ایجاد شده‌است. مسئولیت‌های اصلی این نهاد فدرال عبارتند از: اِعمال قوانین فدرال اوراق بهادار آمریکا؛ نظارت بر صنعت اوراق بهادار آمریکا؛ نظارت بر بورس‎های ملی سهام و اختیار معاملات آمریکا؛ و نظارت بر دیگر بازارهای الکترونیکی اوراق بهادار . کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علاوه بر قانون بورس اوراق بهادار ۱۹۳۴ - که موجب ایجاد این نهاد شد - بر اجرای دیگر قوانین مربوط به بازار اوراق بهادار آمریکا هم نظارت می‎کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار