سنگ نمک حاوی فلزات سنگین سرطانزا است

خبرگزاری پانا: کارشناس مسوول تغذیه مرکز بهداشت استان زنجان، گفت: سنگ نمک که از معادن استخراج می شود،اغلب دارای انواع ناخالصی های مختلف و فلزات سنگین مثل سرب،جیوه، کادمیوم و یا آرسنیک بوده و سرطانزا است

کد مطلب: ۲۱۲۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، عصمت عباسی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: فلزات سنگین در سنگ نمک خاصیت سرطان زایی دارند و علاوه بر این ممکن است دارای انواع آلودگی های فیزیکی و شیمیایی باشند .

وی یادآورشد:استفاده از سنگ نمک به دلیل تهدید سلامت توصیه نمی شود و برای خیساندن برنج می توان از مقدار کم نمک یددار تصفیه شده و یا نمک تصفیه شده فاقد ید عمدتا در مراکز طبخ و رستوران ها مورد استفاده قرار داد .

عباسی افزود: هم اکنون مصرف نمک دریا از سوی افراد غیر کارشناس به مردم توصیه می شود و این موضوع از ابعاد گوناگون عوارض دارد .

وی اظهار کرد: نمک دریا به نمک حاصل از تبخیر آب اطلاق می شود و این نوع مواد تصفیه نشده دارای ناخالصی های متعددی از جمله فلزات سنگین است و حتی خطر سرطان آن نیز به اثبات رسیده است .

کارشناس مسوول تغذیه مرکز بهداشت استان زنجان،گفت: علاوه بر آن ناخالصی میزان ید آن کم و یا حتی فاقد آن بوده و حتی نیاز روزانه بدن به این ماده را تامین نمی کند .

وی یادآورشد: هر چند نمک دریا حاوی مواد معدنی از جمله فلوئور و پتاسیم است اما این ویژگی بسیار کم بوده و ارزش کاربردی ندارد .

عباسی افزود: نمک ید باید به مقدار بسیار کم مصرف شود و همان مقدار کم نیز از نوع تصفیه شده یددار باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار