آغاز دوازدهمین کنگره بین‌المللی ایمولوژی و آلرژی ایران در تهران؛

استرس رابطه مستقیم با نقص سیستم ایمنی بدن دارد/ ۱۶۰۰ مقاله به کنگره ارسال شده است

خبرگزاری پانا: دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی ایمولوژی و آلرژی ایران با اشاره به ارسال ۱۶۰۰ مقاله به این کنگره گفت: براساس تحقیقات استرس رابطه مستقیمی در تضعیف دستگاه ایمنی بدن دارد.

کد مطلب: ۲۱۱۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دوازدهمین کنگره بین‌المللی ایمولوژی و آلرژی ایران عصر امروز با سخنرانی دبیر کنگره و رئیس سازمان محیط زیست آغاز به کار کرد.
در این کنگره که از نهم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه در تهران و برج میلاد برگزار می‌شود 300 سخنران به ارائه مقالات خود می‌پردازند.
جمشید حاجتی دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی ایمولوژی و آلرژی ایران در این مراسم گفت: بیش از یک سال برای برگزاری این کنگره برنامه‌ریزی شده است و هزار و 600 خلاصه مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال و از میان آنها 300 مقاله جهت سخنرانی و بحث در کنگره انتخاب شده است.
به گفته حاجتی هزار و 300 مقاله نیز به صورت پوستر طراحی شده و هم‌چنین 40 کارگاه نیز در این کنگره برگزار خواهد شد.
وی همچنین به نقش آلودگی محیط زیست، هوا و مواد غذایی در تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان اشاره کرد و گفت: این عوامل موجب تضعیف سیستم ایمنی شده و سبب می‌شود که بدن انسان مستعد ابتلاع به عنوان بیماری‌ها از جمله ام‌اس و آرتیس روماتوئیک شود.
دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی ایمولوژی و آلرژی ایران افزود: استرس نیز نقش مؤثری در بروز بیماری‌های مرتبط با دستگاه ایمنی انسان ایفا می‌کند و می‌توان گفت استرس ارتباط مستقیم با کاهش و نقص عملکرد سیستم دفاعی بدن دارد.
حاجتی ادامه داد: آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز آلرژی‌های را در افراد مستعد ایجاد می‌کند حتی امواج و پارازیت نیز روی سیستم دفاعی بدن تأثیر منفی می‌گذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار