مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

267 معلم نمونه در اردبیل تجلیل می‌شوند

خبرگزاری پانا:مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ از بین 282 معلم شرکت‌کننده در طرح ارزیابی معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای، 267 معلم نمونه استان اردبیل همزمان با هفته معلم تجلیل می‌شوند

کد مطلب: ۲۱۱۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، صابر سپهری در آستانه هفته معلم در جمع خبرنگاران واصحاب رسانه در استان اردبیل گفت: از این تعداد، یک نفر به نام امیدعلی نائب‌پور از پارس‌آباد معلم نمونه کشوری و 14 نفر نیز معلمان نمونه استانی هستند که در سومین روز هفته معلم از آن‌ها تجلیل می‌شود.

وی با بیان این‌که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی آموزش و پرورش در عمل و فرهنگ‌سازی نقش مهم و خطیر خود را انجام می‌دهد، عنوان کرد: تمام برنامه‌ها در نظام تعلیم و تربیت با هدف تحقق این شعار در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل سیاست و استراتژی آموزش و پرورش را ارتقای کیفی آموزش و مسائل تربیتی با رکن قرار دادن معلم عنوان کرد و افزود: چهار سیاست وزارت آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌ها در اداره مدارس با بهره‌گیری از ظرفیت اولیا و مربیان، تقویت مدیریت آموزشگاهی به عنوان حلقه ارتباطی ادارات و مدارس، ساماندهی نیروی انسانی و همچنین عملیاتی کردن برنامه‌های بودجه‌ای در قالب سیاست کلان است.

سپهری ادامه داد: آموزش و پرورش متعهد شده است تا برنامه آموزش همگانی را در دستور کار خود قرار دهد که این برنامه در راستای توسعه عدالت آموزشی و تحت پوشش قرار دادن دختران در مناطق محروم است که از تحصیل بازمانده‌اند.

وی تصریح کرد: تنها راه جذب معلم از این به بعد در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان امکان‌پذیر است که 100 شعبه این دانشگاه در سراسر کشور و به تبع آن سه شعبه در استان اردبیل فعالیت می‌کند و در تربیت زبده‌ترین نیروها برای آموزش و پرورش فعالیتی چشمگیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان این‌که 20 هزار کادر آموزشی و تربیتی در استان اردبیل مسئولیت 240 دانش‌آموز را در عرصه تحصیلی بر عهده دارند، گفت: با احتساب اولیا و دانش‌آموزان در استان اردبیل 600 هزار نفر روزانه در این نظام درگیر و مشغول مسائل مختلف هستند که با تقویت این جبهه می‌توان کشور را در مسیر توسعه‌یافتگی قرار داد.

سپهری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد:‌ از روز جمعه برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان اردبیل آغاز می‌شود که برای انتخاب معلم نمونه بر اساس بخشنامه‌های وزارتی از دی‌ماه فعالیت‌ها آغاز شده و در مدارس مدارک مورد نیاز از معلمان واجد شرایط گرفته شده است.


وی تاکید کرد: ‌روز اول این هفته به دلیل تقارن با روز جمعه «امید و رستگاری» نامیده شده که فرهنگیان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در این روز کلیه خدمات رفاهی، خدماتی و اردوگاهی فرهنگیان به صورت رایگان در اختیار این قشر و خانواده‌های آن‌هاست تا از این امکانات بهره‌مند شوند.

سپهری دومین روز هفته معلم را «معلم، زمینه‌ساز عزم ملی و مدیریت جهادی» معرفی کرد و یادآور شد: ما در این روز به همراه معلمان نمونه به دیدار امام جمعه اردبیل رفته و دیدار با استاندار اردبیل و برگزاری صبحگاه مشترک در مدارس با نام آیین سپاس از معلم برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات متعدد ورزشی،‌ هنری و فرهنگی در جای جای استان اردبیل و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای فرهنگیان خبر داد و خاطرنشان کرد: هر ملتی که قدردان معلم خود باشد در مسیر توسعه جامعه پایدار گام برداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری همایش سراسری تجلیل از معلمان نمونه استان اردبیل در روز یکشنبه در سالن ولایت اردبیل خبر داد و ادامه داد: روز دوشنبه به نام «معلم، مروج فرهنگ دینی و اسلامی» نامگذاری شده که دیدار با خانواده‌های متوفی فرهنگی، تجلیل از برگزیدگان طرح سلامت، برگزاری مسابقات وبلاگ‌نویسی انجام می‌شود.

سپهری افزود: روز سه‌شنبه به نام «معلم منتقد، ‌دانش‌آموز پرسشگر» نامگذاری شده است که عیادت از معلمان بستری در بیمارستان‌ها و تجلیل از نخبگان بسیجی انجام شده و روز چهار‌شنبه نیز که به نام «معلم و میثاق با ولایت» است دیدار معلمان نمونه کشوری با مقام معظم رهبری انجام می‌شود تا در این روز از معلمان کشوری نیز تجلیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: تجلیل از معلمان و فرهنگیانی که در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوء‌‌مصرف مواد مخدر مشارکت کرده‌اند و همچنین عطر‌افشانی و زیارت قبور شهدا، تجلیل از خانواده‌های شهدای فرهنگی و برنامه پیاده‌روی و کوهپیمایی فرهنگیان برگزار می‌شود.

سپهری در پایان گفت: در مجموع در استان اردبیل در گرامیداشت هفته معلم 267 معلم نمونه کشوری، استانی و ناحیه‌ای و منطقه‌ای تجلیل می‌شوند که 14 معلم نمونه استانی شامل 6 معلم از مقطع ابتدایی، سه معلم از مقطع متوسطه اول و پنج معلم نمونه استانی نیز از مقطع متوسطه دوم برگزیده‌ شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار