وزیر بهداشت در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد؛

مدیریت مراکز درمانی خیرساز، به خود آنها واگذار شود

خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی یزد برای مرجعیت در حوزه پیشگیری و بهداشت را ضروری دانست.

کد مطلب: ۲۱۱۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدحسن هاشمی که به استان یزد سفر کرده است، در جلسه هیات رییسه دانشگاه با اشاره به موقعیت فرهنگی مناسب استان یزد گفت: این استان با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی می تواند در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر پیش قدم شود و مرجعیت حوزه پیشگیری و بهداشت در سطح استان های کشور را به عهده بگیرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین با تعامل مناسب با سازمان جهانی بهداشت (WHO) می تواند به عنوان قطب منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در حوزه بهداشت و پیشگیری فعالیت کند.

وزیر بهداشت تشکیل یک کارگروه در زمینه بهداشت و پیشگیری در زمینه بیماری های غیرواگیر در این استان را پیشنهاد داد و گفت: با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری به ویژه در حوزه دارو، می توان ظرفیت های جدیدی را در این استان ایجاد کرد.

وزیر بهداشت در بخش دیگر از سخنان خود به ظرفیت مناسب استان یزد در زمینه پرورش گیاهان دارویی با توجه به شرایط آب و هوایی این استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد می تواند در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی پیش قدم شود.

هاشمی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین این استان به مسئولین دانشگاه علوم پزشکی یزد توصیه کرد: تعامل و تسهیلات لازم را برای حضور خیرین فراهم نمایند.

وی تاکید کرد: برای حضور و ایجاد انگیزه برای خیرین ضرورت دارد سامان دهی مناسبی در این حوزه صورت پذیرد تا خیرین همگام با برنامه های وزارت بهداشت با علاقه مندی و انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت بر اساس اولویت های نظام سلامت فعالیت نمایند.

وزیر بهداشت توصیه کرد: مدیریت مراکز درمانی که توسط خیرین ساخته شده است، به خود آنها محول شود چرا که این اقدام می تواند برای همه و خود خیرین آثار و برکات زیادی داشته باشد.

هاشمی از رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواست تا با تاسیس و راه اندازی یک مرکز پژوهشی و آموزشی بزرگ، مرجعیت علمی در چند رشته اساسی را ایجاد کند.

وزیر بهداشت در ادامه ضمن قدردانی از تلاشهای دکتر میرمحمدی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی خطاب به مدیران این دانشگاه گفت: امسال سال پرکاری برای نظام سلامت است. دولت به این حوزه اعتماد کرده است و انتظار این است که مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش رضایتمندی مردم، همه جهادی عمل کنند و همراه با تدبیر، رضایتمندی مردم نسبت به ارائه خدمات درمانی را افزایش دهند.

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد در توزیع منابع انسانی و ارائه خدمات، همه استان به صورت یکسان دیده شود و سمت و سوی حرکت در حوزه سلامت، عدالت محور باشد.

بر اساس این گزارش در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی یزد که با حضور رییس دانشگاه، اعضای هیات رییسه و نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، تعدادی از نمایندگان شهرستانهای مختلف یزد در خصوص مشکلات و چالش های موجود توضیحاتی ارائه دادند که وزیر بهداشت دستورات لازم برای پیگیری و رفع این مشکلات را صادر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار