آیین تجلیل از پزشکان و پرستاران هنرمند در دومین ˝ همایش هنر و سلامت ˝

خبرگزاری پانا: در آیینی به مناسبت هفته سلامت و با هدف تبیین نقش هنر در ارتقاء سلامت شهروندان ، دومین همایش هنر و سلامت با حضور پزشکان، پیراپزشکان ، پرستاران و سایر فعالان عرصه سلامت در دو بخش علمی و نمایشگاهی از سوی فرهنگسرای کار برگزار شد.

کد مطلب: ۲۱۰۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، این همایش سوم اردیبهشت همزمان با روز جهانی سلامتی و بهداشت از ساعت 15 تا 18 در سالن اجتماعات مرکز آموزشهای اجتماعی شهید حیدری منطقه 9 میزبان بیش از 300 تن از فعالان عرصه سلامت بود.

درابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ، معاون آفرینش و اجرای فرهنگ­سرای کار هفته سلامت را به حضارتبریک گفت.

در ادامه برنامه مهندس پیرایش مدیر اداره سلامت منطقه 9 با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان « یک عمر با خود مراقبتی» ، اظهار داشت : ماباید ازخودمان مراقبت کنیم تانیاز کمتری به دکتر ودرمان داشته باشیم و این امر با فرهنگسازی تحقق پیدا می کند.

وی افزود : با توجه به اهمیت فرهنگسازی در عرصه سلامت ، به مناسبت این هفته نمایشگاهی را در بوستان های کوکب والمهدی بر پا کردیم وآموزش های لازم را با رویکرد تغذیه سالم به شهروندان ارائه دادیم که با استقبال خوب شهروندان روبرو شد.

درادامه مراسم و در بخش هنری ، خانم فیاضی نژاد از پرستاران بیمارستان شهید رجایی قطعه شعری با موضوع سلامت قرائت کرد وسپس گروه موسیقی آذری « دده قورقور به سرپرستی عاشیق شهبازی» به ارائه برنامه پرداختند.

دکتر جلالی رییس بیمارستان تخصصی وفوق تخصصی بیمارستان بقیه الله (عج) به عنوان سخنران دوم همایش به نقش هنر در سلامت پرداخت و گفت : درزندگی امروز بیماریهای قلبی و دیابت به شدت دامنگیر جوامع صنعتی است که ناشی از استرس است و هنر می تواند در کاهش اضطراب و در نتیجه حفظ سلامت روحی و جسمانی شهر نشینان موثر واقع شود.

وی افزود : جامعه پزشکی نیز با گرایش به انجام هنری می تواند از استرس کار خود بکاهد و آرامش را به خود و بیماران کند.

در بخش دوم از اجرای هنری همایش ، شوقی نیا ازپرستاران بیمارستان مصطفی خمینی قطعه شعری را برای حضارقرائت کرد و سپس دکتر یداللهی به عنوان سومین سخنران ، درباره « هنردرمانی» اظهار داشت : تاثیر هنر درسلامتی جسمی و روح تاثیری شگرف است . کارهای هنری ازجمله موسیقی، نقاشی و خوشنویسی باعث آرامش روحی می شود و ضربان و فشارخون را پایین می آورد ودرحوزه کودکان نیز بحث هنر درمانی و قصه درمانی ودرحوزه شهری نقش هنرهای تجسمی در آرامش بخشی به شهروندان مشهود است.

گفتنی است درحاشیه این همایش نمایشگاهی ازآثار هنری پزشکان و پرستاران هنرمند دایر شده بود و در پایان همایش از 11 نفر از پزشکان ، پرستاران ، فعالان و پژوهشگران ، 14 نفر از برگزیدگان عرصه هنر و سلامت و هم چنین 17 نفر از پزشکان و پرستاران هنرمند تقدیر شد.

اداره کل سلامت شهرداری تهران ، معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 9 ، مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9، مرکز آموزش های اجتماعی شهید حیدری و انجمن پرستاران ایران در برگزاری این همایش و نمایشگاه با فرهنگسرای کار مشارکت و همکاری نزدیک داشتند.

/سمیراجواهری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار