وزیر بهداشت در همایش بزرگ پیاده روی ۵ هزار نفری:

50 درصد مرگ و میرها ناشی از سکته های قلبی و مغزی است

خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت گفت: کم تحرکی، اضافه وزن و چاقی یکی از مهمترین مشکل کشورهاست و 50 درصد مرگ و میرها ناشی از سکته های قلبی و مغزی است.

کد مطلب: ۲۰۹۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدحسن هاشمی در پنجمین روز از هفته سلامت در همایش بزرگ پیاده روی 5 هزار نفری خانوادگی که در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: مصرف زیاد نمک و شکر باعث افزایش فشار خون و در نتیجه باعث بیماری های قلبی و عروقی و سکته های قلبی و مغزی می شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری های غیرواگیر در کشور ما رو به افزایش است گفت مردم خود نیز باید در جهت سلامت خود کوشا باشند و با توجه به شعار هفته سلامت با عنوان "یک عمر سلامت با خودمراقبتی" از خود نیز مراقبت کنند.

وی 50 درصد مرگ و میرها را ناشی از سکته های قلبی و مغزی عنوان کرد و گفت: علاوه بر مصرف بیش از حد نمک و شکر، مصرف دخانیات در افزایش بیماری های غیرواگیر از جمله سرطان ریه مؤثر است.

هاشمی با بیان اینکه بانوان منشأ بسیاری از حرکت ها هستند گفت: بانوان مهمترین نقش کمک کننده در ارتقاء سلامت جامعه را دارند.
وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: بانوان می توانند نقش عمده ای در تغییر سبک زندگی و تغذیه و ایجاد فضای سالم و با نشاط در خانواده داشته باشند.

گفتنی است همایش بزرگ پیاده روی 5 هزار نفری صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، معاون بهداشت، معاون پرستاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رییس شورای راهبردی سلامت شهر تهران ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری و مسئولین سازمان های مرتبط با سلامت و جمع کثیری از شهروندان تهرانی در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

در این مراسم از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به 30 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه دوچرخه اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار