با حضور وزیر راه و شهرسازی روی می دهد؛

افزایش ایمنی تردد در محور فریمان-تربت‌ جام با افتتاح کنارگذر تربت‌ جام

خبرگزاری پانا: مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: وزیر راه و شهرسازی امروز ‌علاوه بر سفر به استان خراسان شمالی، با حضور در خراسان رضوی، کنارگذر تربت جام را افتتاح و همچنین به باخزر و تایباد می‌رود تا از گمرک و پایانه‌های مرزی دوغارون بازدید ‌کند.

کد مطلب: ۲۰۹۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، محمدرضا اخوان عبداللهیان اظهار داشت: پروژه قطعه سوم باند دوم محور مشهد - فریمان - تربت جام به طول 12 کیلومتر یکی از کنارگذرهای مهم کشور است که اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: فاز دوم این کنارگذر به طول 20 کیلومتر حلقه اتصال جاده فریمان به تربت جام است که همزمان افتتاح خواهند شد.

‌اخوان عبداللهیان بیان کرد: ساخت این دو کنار گذر از سال 1383 آغاز شده و پس از تلاش فراوان همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان خراسان رضوی بهره برداری خواهند شد.

وی اظهار کرد: حدود 15 میلیارد تومان برای کنارگذر تربت جام و حدود 20 میلیارد تومان برای کنارگذر فریمان اعتبار صرف شده است.

وی اضافه کرد: کنارگذر تربت جام ارتباط شهری «تربت جام» با «تایباد» و «تربیت حیدریه» با «باخرز» را برقرار می کند.

وی با بیان این که افتتاح این پروژه کمک زیادی به ساماندهی محور ترانزیتی منطقه می کند، گفت: افتتاح این کنارگذر کمک می‌کند تا ارتباطات بین شهری در این محورها از امنیت بیشتری برخوردار شوند، ضمن اینکه در گذشته برای عبور از این مسیر باید از داخل شهر تربت جام عبور می‌کردند اما با افتتاح این کنار گذر از حجم ترافیک داخل تربت جام نیز کاسته خواهد شد.

بازدید وزیر راه از پایانه مرزی دوغارون

بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی همچنین در سفر خود به استان خراسان رضوی از گمرک و پایانه مرزی دوغارون نیز بازدید خواهد کرد.

مدیر پایانه مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی در خصوص برنامه وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از پایانه مرزی و گمرک دوغارون گفت: در پایانه مرزی دوغارون سالن تجاری و سایت تجاری راه اندازی شده است، در این سایت و سالن، تشریفات مرزی کالا و وسایل نقلیه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: تمامی اعتبارات تاسیسات و پروژه‌های عمرانی پایانه مرزی دوغارون از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین شده است.

بازدید سر زده وزیر راه و شهرسازی از پروژه اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد

بنابراین گزارش مدیر پروژه اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد گفت: صبح امروز وزیر راه و شهرسازی هنگام سفر به استان خراسان شمالی به صورت سرزده از مراحل پیشرفت پروژه بازدید کرد.

‌فرشاد ریحانی اظهار کرد: صبح امروز وزیر راه و شهرسازی پیش از سفر به استان خراسان شمالی به صورت سرزده از پروژه اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد بازدید کرد و از نزدیک مراحل اجرایی پروژه را بررسی کرد.

وی افزود: این سومین بازدید وزیر راه از این پروژه است، البته دو بازدید قبلی به صورت هماهنگ شده انجام و در جلسات چند ساعته روند زمانی پروژه بررسی شد زیرا تأکید وزارت راه و شهرسازی بر این است که پروژه هرچه سریع‌تر پایان پذیرد.

ریحانی درباره وضعیت فعلی پروژه اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد گفت: این پروژه در بهمن ماه سال91 آغاز شد و تا به امروز بیش از 50 درصد کار انجام شده است، با توجه به حمایت‌های دولت از پروژه های عمرانی پیش بینی ما این است که این پروژه تا مرداد سال 93 تکمیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار