سازمان میراث فرهنگی، به دنبال جلب مشارکت مردم برای مدیریت آثار تاریخی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: سازمان میراث فرهنگی، به دنبال جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی برای مدیریت آثار تاریخی و حفظ آنها است

کد مطلب: ۲۰۷۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،محسن مصلحی در دیدار از شهر زیر زمینی نوش آباد افزود: بناهای تاریخی می تواند به صورت مشارکتی اداره شود و شهرداری ها می توانند بهترین شریک برای سازمان میراث فرهنگی در این حوزه باشند.
وی اظهار داشت: مشارکت شهرداری نوش آباد در مدیریت شهر زیرزمینی نوش آباد طی چند سال گذشته تجربه موفقی است که می تواند در سایر شهرها نیز اجرایی شود.
وی تصریح کرد: تلاش بر این است که مشارکت به طرف مردم هدایت شود و مردم در برداشت از منافع گردشگری سهیم شوند، توزیع درآمدهای اقتصادی منجر به ایجاد اشتغال و توزیع ثروت در جامعه می شود و می تواند در شکوفایی اقتصادی نقش آفرین باشد.
وی تاکید کرد: هرچقدر مقاصد گردشگری بیشتری در استان اصفهان به بهره برداری برسند، فرصت های بیشتری برای اشتغال جوانان خواهد بود و آثار آن به نفع توسعه و پیشرفت در جامعه تکثیر خواهد شد.
وی گفت: وجود 20 هزار اثر تاریخی در استان اصفهان، می طلبد که همه بخش های در حوزه های مرتبط مثل اوقاف، شهرداری ها، انجم های مردم نهاد، اصناف و تشکل های صنفی، می توانند مشارکت کنند و این بخش را با یک هم افزایی و همکاری مدیریت کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود:حوزه گردشگری مانع ایجاد تورم و تشنج بازار می‌گردد و هر نهادی با برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند در این مورد موفق باشد.
مصلحی اظهار داشت: می‌توان زمینه اشتغال موقت برای جوانان این منطقه ایجاد کرد که این موضوع با برنامه‌ریزی منظم، دور از دسترس نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار