در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

باغات زیادی در تهران تخریب شد/افزایش سالانه 3 هزار هکتار به فضای سبز کمربند تهران

خبرگزاری پانا: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حفظ باغات و توسعه فضای سبز و پارک های شهر تهران در دستور کار قرار دارد، گفت: طبق برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران پیش بینی شد تا حداقل هر سال دو تا سه هزار هکتار به فضای سبز کمربند تهران افزوده شود.

کد مطلب: ۲۰۵۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد حقانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار داشت: بعد از فرمایشات رهبر و تأکیدات ایشان در حوزه مدیریت شهری در دیدار با اعضای شورای شهر تهران، یکی از برنامه هایی که در اولویت قرار گرفت مساله فضای سبز در پایتخت بود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین صیانت از باغات فعلی تهران نیز یکی از مسایلی است که در حوزه محیط زیست مدیریت شهری از اهمیت برخوردار است و باید به آن توجه شود. در گذشته باغات تهران در ارتفاعات تخریب شده اند که باید جلوی این مساله گرفته شود.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از اولویت های برنامه دوم پنجساله شهرداری تهران نیز حفاظت از باغات تهران و تفرجگاه های طبیعی است. حداقل هر سال دو تا سه هزار هکتار در این برنامه پیش بینی شده که به فضای سبز کمربند اطراف تهران افزوده شود.
وی با اشاره به استاندارد فضای سبز در شهر تهران افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز تهران 15 متر مربع برای هر فرد است که پیش بینی می شود در برنامه پنجساله دوم 17.5 تا 18 متر مربع افزوده شود.
حقانی یادآور شد: اما نکته ای که در حفظ فضای سبز بسیار اهمیت دارد خود مردم هستند تا فضای سبز و محیط زیست حفظ شود چرا که گسترش فضای سبز و وجود درختان می تواند سهم قابل توجهی در کاهش آلودگی هوای داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار