در گفت و گو با پانا عنوان شد؛

انتقاد از افزایش تعداد دانشگاه های غیرانتفاعی/ اعطای مجوز به دانشگاه‌ها طبق ضوابط باشد

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از افزایش تعداد دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: دادن مجوز برای تاسیس مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی باید طبق ضابطه و در نظر گرفتن صندلی‌ های خالی و کاربردی بودن رشته های تحصیلی انجام شود.

کد مطلب: ۲۰۴۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

ابوالقاسم خسروی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، گفت: دادن مجوز برای تاسیس دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید در راستای افزایش بار علمی جامعه باشد.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بهره گیری از نقشه جامع کشور، مدنظر قرار دادن آمایش سرزمینی و در نظر گرفتن نیازهای علمی در مناطق مختلف در ایجاد دانشگاه ‌ها و رشته های تحصیلی غیر‌انتفاعی از معیارهایی است که باید به آن توجه شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از طرفی راه اندازی رشته های تحصیلی در دانشگاه ها نیز بر پایه تقاضا و نیاز مناطق و افراد انجام شود، در حال حاضر می بینیم که برخی از رشته‌ ها در دانشگاه ‌های غیرانتفاعی وجود دارد که کاربردی نیست و به افزایش رقابت در رشته‌ هایی که متقاضی بیشتری دارد منجر شده است، لذا این موضوع باید ساماندهی شود.
وی با بیان اینکه اعطای مجور به دانشگاه های غیرانتفاعی باید اصولی و طبق ضوابط انجام شود، گفت: نباید به صرف داشتن مقام یا رابطه مجوز تاسیس دانشگاه غیرانتفاعی برای افراد صادر شود چرا که در این صورت دانشگاه ‌ها از هدف اصلی خود که اهداف علمی است، دور می شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان بر ضرورت نظارت هر چه بیشتر وزارت علوم بر افزایش موسسات غیرانتفاعی تأکید کرد.
به گزارش پانا، در حال حاضر 344 موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در کشور وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار