فرماندار بهار:

با اجرای فاز دوم هدف مندی یارانه ها خدمات دهی دولت به اقشار آسیب پذیر افزایش خواهد یافت

خبرگزاری پانا: فرماندار بهار گفت: با اجرای فاز دوم هدف مندی یارانه ها قدرت خدمات دهی دولت به اقشار آسیب پذیرافزایش خواهد یافت.

کد مطلب: ۲۰۴۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جلسه توجیهی فاز دوم هدفمندی یارانه ها با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی و تعدادی از دستگا ه های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بهاربرگزار شد و در این جلسه فرماندار بهار بر انجام دقیق نحوه پر کردن فرم ها و نظارت کامل بر اجرای آن تاکید کرد.

وی گفت: باید اطلاع رسانی لازم صورت گیردتا افرادی که نیاز به یارانه ندارند انصراف داده تا دولت بتواند با برنامه ریزی مطلوب خدمات گسترده ای به اقشار آسیب پذیر داشته باشد.

مرادی پناه تصریح کرد: با برگرداندن یارانه ها به دولت می توانیم دست دولت را برای خدمات بیشتر در بخش دارو و دیگر خدمات رفاهی باز گذاشت و اگر این موضوع فرهنگ سازی شود هم به اقتصاد کمک می شود و همقدرت خدمات دهی دولت به اقشار آسیب پذیرافزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها شیب ملایم و آرامی دارد و اثرات منفی زیادی بر روی قیمت ها نمی گذارد، ولی در مرحله اول افزایش نرخ به مراتب بیشتر از این مرحله بود.

فرماندار بهار با اشاره به سختی های پیش رو در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، خطاب به بخشداران، مدیران عامل شرکت تعاونی دهیاری ها و روسای شورای بخش شهرستان ، اظهار داشت: بیشترین افراد واجد شرایط دریافت وجه نقدی هدفمندی یارانه ها در حوزه کاری شما قرار دارند که باید تلاش همه جانبه در راستای رفع مشکلات این قشر آسیب پذیر به کار گرفته شود.

مرادی پناه در ادامه به ارائه گزارشی از روند اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها پرداخت و گفت: 48 هزار میلیارد تومان از محل آزاد سازی قیمت ها در سال 93 درآمد حاصل می شود که از این مبلغ 10 هزار میلیارد تومان به بخش های تولیدی، حمل و نقل عمومی، مسکن و ...، چهار و هشت دهم میلیارد تومان کمک به بخش سلامت و بهداشت، 42 و نیم هزار میلیارد تومان صرف پرداخت نقدی و غیر نقدی به گروه های هدف و دو هزار میلیارد تومان صرف هزینه بیکاری خواهد شد که در این راستا در بخش نقدینگی کمر عمل خواهد شد.

وی مبنای ثبت درآمد خانوار را میانگین درآمد حاصله در سال 92 عنوان کرد و خواستار حضور بخشداران و دهیاران در مناطق محروم برای کمک به اطلاع رسانی و ثبت نام افراد بی بضاعت و ناتوان شد.

وی با اشاره به اهمیت بالای حفظ آرامش در تمامی مراحل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بویژه چند روز اولیه ثبت نام، گفت: هزینه ثبت نام در مراکز تعیین شده مبلغ سی و پنج هزار ریال است.

وی تصریح کرد: بخشداران باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که تا زمان حضور مراجعه کننده در پایگاه های ثبت نام خدمت رسانی به نحو احسن ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار