سازمان هدفمند سازی یارانه ها اعلام کرد:

انطباق انصراف از یارانه با پیش بینی ها/امروز نوبت شماره 3 ها است

خبرگزاری پانا: مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها با بیان اینکه فرایند ثبت نام دریافت یارانه نقدی ادامه دارد ، گفت : خوشبختانه میزان انصراف ها با پیش بینی ها تا حدود زیادی انطباق دارد.

کد مطلب: ۲۰۴۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، نرگس نجفی با بیان اینکه فرایند ثبت نام دریافت یارانه نقدی ادامه دارد ، گفت : امروز نوبت سرپرستان خانوارهایی است که اولین رقم سمت راست کارت ملی انها 3 است.

مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها تصریح کرد: شش درگاه معرفی شده آمادگی انجام ثبت نام را دارد و با هماهنگی های انجام شده به صورت شبانه روزی فعال است و مردم دغدغه و نگرانی از این بابت نداشته باشند.


وی در باره زوج های جوان که می خواهند مستقل ثبت نام کنند ، گفت : در این 10 روز ثبت نام، فضایی برای جداسازی اطلاعات اعضای خانوار از خانوار اصلی نداریم. آن دسته از خانوارهایی که به خاطر تغییرات ناشی از 4 واقعه حیاتی اعم از تولد، ازدواج، فوت و طلاق، اطلاعات خود را تا 22 اسفند در سامانه رفاهی و مرکز آمار از طریق پلیس 10+ درج کردند می توانند در قالب خانوار جدید ثبت نام خود را به عمل آورند.


نجفی اظهار داشت : اما اگر این اطلاعات تا 22 اسفند در سامانه ها درج نشده باشد اکنون این خانوارها در قالب خانوار قبلی خود همچنان باید ثبت نام کنند. بعد از این 10 روز به آنها فرصت داده می شود که جداسازی اعضای خانوار را انجام دهند.

وی درباره کسانی هم که بخواهند در زمره خانواده اصلی نباشند و مستقل ثبت نام کنند ، گفت : در حال حاضر ، امکان ثبت نام وجود ندارد و فقط آن دسته از سرپرستان خانوار می توانند مراجعه کنند که یارانه اسفند سال گذشته و فروردین امسال را با آن عنوان سرپرست دریافت کرده اند یعنی در این مرحله، سرپرست جدید ثبت نام نمی کنیم.


نجفی تصریح کرد : سامانه را طوری طراحی کردیم که با حداقل سواد اینترنتی هم ثبت نام امکان پذیر باشد و اطلاعات پیچیده ای از افراد خواسته نشده است.


مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت : شماره ملی، شماره حساب یارانه، درآمد و اینکه ملک مسکونی دارند یا خیر ، را بنویسند، اطلاعات خارق العاده ای از مردم نخواستیم که مشکلات خاصی پیش بیاید. اما به هر حال در سامانه برای پرسش های متداول که ممکن است پیش بیاید بخشی را در نظر گرفتیم با عنوان «پرسش های متداول» که مردم اگر سؤالی داشتند می توانند به آن قسمت مراجعه و پاسخ پرسش خود را پیدا کنند.


اما اگر هم در آن بخش نتوانستند به پاسخ پرسش خود برسند ، استانداری ها در ارتباط مستمر با سازمان هدفمندی یارانه ها هستند و به طور مستمر مشکلاتی که در هر نقطه از کشور برای مردم پیش می آید از طریق سازمان هدفمندی و استانداری های مربوط رفع می شود. فعلاً شماره تلفنی نداریم.

مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها در ادامه با بیان اینکه فرایند ثبت نام دریافت یارانه نقدی ادامه دارد ، گفت : خوشبختانه میزان انصراف ها با پیش بینی ها تا حدود زیادی انطباق دارد.


نجفی به رادیو اقتصاد گفت : از شهروندانی هم که متقاضی هستند، خواست حتما شماره تلفن همراه سرپرستان خانوار یا یکی از اعضای خانوار را که به سرپرست دسترسی دارد ، درج کنند.


وی افزود : متاسفانه در برخی موارد شماره تلفن دفاتر ثبت نام درج شده که مشکلاتی را برای ارسال پیامک و دیگر موارد ایجاد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار