وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

اتمام طرح افزایش ظرفیت محور هراز تا پایان امسال/تعریض محور فیروز کوه در دو سال آینده

خبرگزاری پانا: وزیر راه و شهرسازی از اتمام طرح افزایش ظرفیت محور هراز تا پایان امسال و تعریض محور فیروز کوه در دو سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۲۰۳۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، عباس آخوندی در حاشیه چهل و هفتمین نشست کیمسیون ایمنی راهها گفت: مسائل فنی،‌مالی و حقوقی آزاد راه تهران - شمال نیز با برگزاری جلسات مرتبی در حال پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال جدید دنبال جذب عمده حمل ونقل بار و مسافر از طریق راه آهن هستیم، ‌اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف ظرفیت ناوگان مسافری و باری در بخش ریلی باید حداقل 15 درصد افزایش یابد که نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
آخوندی گفت : دولت نیز مواردی مانند دسترسی به منابع ، دسترسی به شبکه و افزایش سرعت حمل و نقل ریلی را برای حضور بخش خصوصی تسهیل می کند.
وی با اعلام اینکه نوسازی ناوگان در تمام بخش های حمل و نقل محور اصلی برنامه های وزارت راه وشهرسازی است، افزود: در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تمام علاقه مندی ما روی کاهش مصرف گازوئیل معطوف است که با افزایش سهم حمل و نقل ریلی و نوسازی ناوگان در بخش حمل و نقل جاده ای مسیر خواهد شد.
آخوندی با اشاره به امکان پیش بینی شده در بودجه امسال وزارت نفت گفت: بر این اساس چنانچه بخشی بتوانند مصرف انرژی را کاهش دهد، قسمتی از تفاوت حاصل شده به همان بخش تعلق می گیرد و ما نیز می خواهیم با استفاده از همین امکان برای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی اقدام کنیم.
وی با اشاره به صدور اجازه رسمی برای تعمیر موتور و ورود تعدادی هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور ادامه داد : خوشبختانه بانک مرکزی نیز برای تامین ارزی، دستور موافق را صادر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار