طبخ 14 تن حلیم نذری در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شیراز

خبرگزاری پانا: رئیس مجمع عاشوراییان فاطمی شیراز گفت: در دهه فاطمیه دوم و در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) 14 تن حلیم در شهرک گلستان شیراز، طبخ و در این شهر توزیع می شود.

کد مطلب: ۲۰۲۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا، سید ابراهیم مولودی در حاشیه طبخ این حلیم نذری در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجمع عاشورائیان فاطمی شهر شیراز و مردم ولایت مدار شهر شیراز، 14 هزار کیلو حلیم نذر حضرت فاطمه زهرا(س) پخته می شود.

وی افزود: برای طبخ این حلیم یک تن گندم، 17 راس گوسفند و یک راس گوساله و مواد اولیه این نذری توسط خیران و نیکوکاران تامین شده است.

مولودی اظهارداشت: 14 تن حلیم روز پنج شنبه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از نماز صبح در شهرک گلستان شیراز توزیع می شود.

وی اضافه کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) علاوه بر طبع 14 تن حلیم در شهرک های غرب شیراز، دو تن حلیم نیز در شهر صدرای شیراز طبخ و در همان مکان توزیع می شود.

مولودی با بیان اینکه مسئولان شهر شیراز برای حضور در این برنامه دعوت شده اند ادامه داد: خیران، معتمدین شهرک های غرب، کسبه های بازار، هیئات جانثاراران امام حسین(ع)، شهرداری منطقه شش، سپاه ناحیه محمدرسول الله(ص) شیراز و عاشقان اهل بیت(ع) در طبخ این نذری مشارکت داشتند.

وی عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده این حرکت ولایی مردم شهرک های غرب شیراز در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس مجمع عاشوراییان فاطمی شهر شیراز افزود: در حاشیه طبخ این نذری ایستگاه های صلواتی پذیرای عموم مردم فاطمی و عاشق اهل بیت(ع)خواهد بود.

مولودی گفت: استقبال و حضور مردم در زیر باران در محل طبخ و پای دیگ های نذری نشان از عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت فاطمه (س) است که صحنه های ارزشمندی را رقم زده است.

وی بیان داشت: همچنین در روز پنج شنبه همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه (س) تجمع بزرگ عاشورائیان فاطمی شهرک های غرب شیراز با محوریت شهرک گلستان شیراز برگزار می شود.

مولودی اظهارکرد: این تجمع با حضور هیئات های مذهبی شهرک های غرب شیراز و به صورت عزاداری یکپارچه راس ساعت 10 صبح از مسجد الغدیر و قبر شهید گمنام آغاز و به سمت مسجد خاتم الانبیاء شهرک گلستان برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دهه فاطمیه در بین شیعیان جایگاه خاصی دارد که مورد توجه عموم مردم است.

مولودی ادامه داد: ایام فاطمیه به اندازه عظمت حادثه عاشورا با ارزش است و حرکت عاشورا ادامه حادثه فاطمیه بود.

وی عنوان داشت: در دهه فاطمیه اقدامات و فعالیت های فرهنگی مهم و ارزشمندی برگزار شد که طبخ 14 تن حلیم نذری از برنامه های مهم و ماندگار این ایام در شهر شیراز است که با حضور گسترده مردم در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار