پرخوری اختلالات جدی به همراه دارد

خبرگزاری پانا: عضو انجمن تغذیه ایران گفت: پرخوری و بدخوری افراد اختلالات جدی به همراه دارد

کد مطلب: ۲۰۲۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، پروین افشار در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: کمبود تحرک، به ویژه چنانچه با پرخوری یا بدخوری همراه باشد، می تواند اختلالات زیادی در فرد ایجاد کند .

وی یادآورشد: این اختلالات برای سالمندان، افراد با چربی و فشار خون بالا، اشخاصی که مبتلا به عوارض قلبی، عروقی هستند و افراد چاق زیان آورتر و خطرناک تر است .

افشار افزود: معمولا در ایام عید تحرک و فعالیت جسمی به طور محسوس کاهش می یابد و بیشتر وقت افراد، به دید و بازدید و شرکت در میهمانی و یا در مسافرت سپری می شود .

وی اظهار کرد: در ایام نوروز یا پس از آن، بعضی از افراد به ویژه کودکان، نوجوانان، سالمندان و افرادی که دستگاه گوارش ضعیفی دارند ممکن است به علت پرخوری و یا بی نظمی در غذا خوردن، دچار اختلالات و ناراحتی های گوارشی شوند که عوارض آن تا مدت ها موجب آزار و رنج آنها می شود .

این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: افراد برای آنکه از تعطیلات خوشایند و فرح بخش نوروز حداکثر استفاده را ببرید و از عوارض ناگوار تغذیه نامناسب در این ایام محفوظ بمانند، لازم است در این ایام از برنامه غذایی مناسب، منظم و صحیح پیروی و از افراط در مصرف تنقلات بپرهیز کنند .

وی یادآورشد: عموم مردم نباید مصرف مقدار کافی آب، میوه ها و سبزیهای تازه را در برنامه غذایی روزانه خود فراموش کنند .

افشار افزود: باید در کنار دید و بازدید و میهمانی های نوروزی، از فرصت تعطیلات استفاده کرده و به ورزش پیاده روی و سایر فعالیت های فیزیکی پرداخت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار