مصرف کافی آب از بروز یبوست پیشگیری می کند

خبرگزاری پانا: عضو انجمن تغذیه ایران گفت: مصرف کافی آب از بروز یبوست در افراد پیشگیری می کند

کد مطلب: ۲۰۰۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، پروین افشار در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: تغییر خاصی که در تعطیلات سال نو به طور معمول در تغذیه افراد رخ می دهد این است که به علت دید و بازدید و گذراندن زمان طولانی در خارج از خانه، مصرف آب به طور چشمگیری کاهش می یابد .

وی یادآورشد: این امر می تواند مشکلاتی برای سلامتی انسان ایجاد کند که بارزترین آنها، بروز یبوست است .

افشار افزود: آب یکی از مهم ترین و مفیدترین موادی است که از بروز یبوست پیشگیری می کند و با کاهش مصرف آن ، این عارضه به ویژه در کسانی که مستعد ابتلا به آن هستند، می تواند موجب ایجاد ناراحتی شود .

وی اظهار کرد: آب برای انجام واکنش های داخلی بدن ضروری و برای سلامتی و شادابی پوست نیز مفید است؛ پس مصرف این ماده حیات بخش را عموم مردم باید فراموش نکنند .

این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: تعطیلات سال نو ممکن است به علت صرف غذا در رستوان و یا دعوت به میهمانی های ناهار و شام، الگوی غذایی افراد تغییر کند .

وی یادآورشد: غذاهایی که در میهمانی ها یا رستوران ها تهیه می شوند، معمولاً سرخ کرده ، چرب تر و پرنمک تر از غذاهای معمول خانگی هستند .

افشار افزود:مصرف چنین غذاهایی علاوه بر آن که موجب چاقی می شود، فشار خون و چربی های خون را نیز افزایش می دهند و برای سلامتی بدن مفید نیست .

وی اظهار کرد: برای حفظ سلامتی میهمانان و دیگر افراد باید از تهیه و سرو غذاهای چرب و پر نمک و دسرهای چرب و شیرین خودداری شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار