رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به پانا:

آمار نرخ بیکاری در کشور مشخص نیست/ بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل عدم حمایت تعطیل شدند

خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه آمار نرخ بیکاری در کشور مشخص نیست، گفت: بیکاری در کشور زیاد است اما آمار دقیق آن را نمی دانم وقتی اشتغال نباشد آسیب های اجتماعی هم بروز پیدا می کند.

کد مطلب: ۱۹۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص افزایش نرخ بیکاری در کشور گفت: ما قبول داریم که بیکاری در کشور زیاد است آمار دقیقی از نرخ بیکاری را نمی دانم، اما ما شرمنده مردم هستیم چون با آنها مستقیم سر و کار داریم و تمام تلاشمان این است که چرخه تولید ملی را افزایش دهیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه دولت موظف به ایجاد اشتغال برای بیکاران در کشور است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از کارخانجات به دلیل عدم حمایت تعطیل شدند از طرفی یارانه ای که قرار بود به کارخانجات پرداخت شود، پرداخت نشد.
وی اضافه کرد: نه تنها یارانه به کارخانه داران پرداخت نشد، بلکه مبالغ انرژی هم گران شد و از طرفی دستمزد کارگران نیز گران شد و متأسفانه وام هایی که به این کارخانجات نیز اعطا می شود با درصدهای بالاست و این کارخانه داران هرچه کار می کنند و درآمد دارند را باید به بانک بپردازد لذا این رفتارها ضد اشتغال هستند.
عزیزی با اشاره به بروز آسیب های اجتماعی در پی بیکاری نیز گفت: مسلما وقتی اشتغال نباشد به دنبال آن آسیب های اجتماعی هم پیدا می شود بنابراین ما باید تلاش کنیم همانطور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند می بایست چرخه تولید در کشور را افزایش دهیم، اگر تولید بالا باشد درآمد ناخالص ملی نیز افزایش پیدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار