وزیر جهاد کشاورزی :

ذخیره سازی مناسب کالاهای اساسی /کمبودی نداریم

خبرگزاری پانا:وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تامین کالاهای اساسی نداریم ، گفت: ذخیره سازی مواد پروتئینی ، میوه ها ، کالاهای اساسی و نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور مناسب است.

کد مطلب: ۱۹۹۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمود حجتی در نشست خبری با بیان اینکه در تأمین نیاز بازار ، اولویت با تولید داخلی است ، گفت: بر اساس قانون تمرکز تأمین ، تولید ، ذخیره سازی و تصمیم گیری برای واردات محصولات کشاورزی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است .
وی با تاکید بر اینکه ذخایر به اندازه کافی موجود است و نیازی به واردات نیست و فقط میوه موز وارد می شود، افزود: واردات با تعرفه ، تنظیم و مدیریت می شود و واردات موردی هم نخواهیم داشت.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در برنامه تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی امضاهای طلایی برای واردات دیگر جایی ندارد و واردات با سیاست تعرفه ای تنظیم خواهد شد.
وی درباره ذخیره سازی کالاهای اساسی توضیح داد: کالاهای اساسی مانند برنج ، روغن ، شکر ، نهاده های دامی و محصولات پروتئینی مرغ و گوشت قرمز به اندازه کافی ذخیره سازی شده است و در محصولاتی مانند شکر اگر تا سال آینده هم حتی یک کیلوگرم وارد نشود باز هم انباشت محصول داریم.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام دو ماه است که دوباره به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و در این مدت نیز موفق شده است برای چند ماه آینده نهاده های مورد نیاز صنعت دامداری را وارد و ذخیره سازی کند.
حجتی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با جمع آوری مازاد تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز هم ذخایر قابل قبولی دارد.
وی درباره خرید تضمینی گندم افزود : سازمان مرکزی تعاون روستایی برای خرید تضمینی گندم وارد عمل خواهد شد و شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز اگر بخواهد می تواند همکاری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار