مدیر امور عشایری شهرستان نهاوند:

عشایر نهاوند سالانه 800 تن فراورده های لبنی تولید می کنند

خبرگزاری پانا: مدیر امور عشایری شهرستان نهاوند گفت: عشایر نهاوند با 260 هزار راس دام سبک مانند گوسفند و بز سالانه بیش از 800 تن انواع فراورده های لبنی شامل گوشت قرمز، شیر، پنیر، ماست، کشک و پشم را تولید می کنند.

کد مطلب: ۱۹۹۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، احمد سلگی اظهار کرد: عشایر نهاوند با 1350 خانوار و 8520 نفرجمعیت، 25درصد از گوشت قرمز و 800 تن انواع فراورده های دامی استان را تولید می کنند.

وی گفت: این قشر زحمت کش با 260هزار راس دام سبک مانند گوسفند و بز سالانه بیش از 800 تن انواع فرآورده های لبنی شامل گوشت قرمز، شیر، پنیر، ماست کشک وپشم را تولید می کنند.

سلگی بیان کرد: سال گذشت از محل اعتبارات شهرستانی واستانی مبلغ 15 میلیارد ریال برای آبرسانی، تعمیرات راهای ارتباطی، بهداشت وآموزش، خرید علوفه یارانه ای، مرمت آبشخوری دام ها وچشمه ها برای عشایر نهاوند که کوچ رو ونیمه کوچ رو هستند هزینه شده است.

مدیر امور عشایری شهرستان نهاوند اظهار کرد: برای رفاه حال عشایر آرد را به قیمت خرید کارخانه وبدون واسطه در اختیار آنها قرار می دهیم همچنین برای واکسناسیون دام ها وکودکان عشایر با اداره دامپزشکی شهرستان ومرکز بهداشت هماهنگی هایی را انجام داده ایم تا با کمترین هزینه ایاب وذهاب کار آنها صورت پذیرد.

وی ابراز کرد: عملیات اجرایی جاده صعب العبور عشایر در منطقه کوهستان روستای گنبد کبود به طول 4 کیلومتر وبا اعتبار300 میلیون ریال آغاز شد و در بسیاری از مناطقی که محل عبور و مرور عشایر است جاده های خاکی احداث شد.

وی بیان کرد: عشایر نهاوند برای خرید و فروش محصولات خود مشکلی ندارند و می توانند از فروشگاه های عشایری این دو استان داد و ستد خود را انجام دهند و کالا های ضروری و مورد نیاز خود را خریداری کنند.

سلگی گفت: در چند سال گذشته عشایر غیور به کمک منابع طبیعی آمدند و در احیای مراتع با منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری لازم را انجام دادند و زودتر از وقت قانونی خود وارد مراتع نمی شوند و تعادل ورود و خروج دام به مرتع را رعایت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار