رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

واردات واگن مترو از چین از طریق فاینانس/ ورود 3 هزار واگن مترو به ناوگان حمل و نقل

خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در سفری که به کشور چین داشتیم تأکید بر این بود که از طریق فاینانس موضوع واردات واگن مترو از این کشور تأمین شود.

کد مطلب: ۱۹۸۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

محسن سرخو در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به سفر اخیر شهردار تهران به کشور چین و جزئیات این سفر در بخش حمل و نقل عمومی اظهار داشت: بر اساس توافقاتی که صورت گرفت، مقرر شد از سال جدید و به صورت تدریجی 3 هزار دستگاه واگن جدید مترو با مشارکت و استفاده از توان سازندگان داخلی وارد ناوگان حمل‌ و ‌نقل عمومی شهر تهران شود.

واردات واگن مترو از چین از طریق فاینانس
وی افزود: در سفری که به کشور چین داشتیم تأکید بر این بود که از طریق فاینانس موضوع واردات واگن مترو از این کشور تأمین شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: البته هم اکنون در شرکت واگن سازی که در تهران داریم، واگن های مترو یا با همکاری کشور چین ساخته و مونتاژ می شود و یا اینکه برخی از واگن ها به طور مستقیم وارد کشور شوند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از هزینه های مربوط به احداث مترو به صورت ریالی و در داخل و برخی نیز در قالب واردات انجام می شود.
این عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: قرار است تا سیستم های هزینه ای مترو از طریق فاینانس تامین شود و بازپرداخت آن در تعهد دولت باشد تا از این طریق بخشی از تعهدات دولت به شهرداری پرداخت شود.
همه واگن‌های چینی خراب نمی شوند
سرخو در پاسخ به اینکه چرا برخی از واگن های بی کیفیت چینی خریداری می شود و این واگن ها زودهنگام خراب شده و موجب هزینه مجدد می شود، خاطرنشان کرد: همه واگن های چینی خراب نمی شود چرا که در شهر پکن کشور چین هم اکنون 650 کیلومتر مترو بهره برداری شده و در شهر شانگهای چین نیز تا 6 سال آینده قرار است که هزار کیلومتر مترو بهره برداری شود.
وی یادآور شد: برای اینکه ما نیز در کشور مشکل بهره برداری مترو نداشته باشیم باید در نگهداری و به موقع تعمیر کردن واگن ها اقدام کنیم و از واگن ها به درستی استفاده کنیم تا خرابی آن ها با تأخیر باشد.
به گزارش پانا، این در حالی است که سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با یادآوری شکایت نماینده اراک از شهردار تهران به این کمیسیون گفته است: شکایت وی در خصوص قراردادی است که شهردار تهران با کشور چین برای خرید 5 هزار واگن قطار منعقد کرده است و معتقد است که خرید واگن‌ها از کشور چین را خلاف سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب می‌داند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار