برگزاری کارگاه بهداشت دهان ودندان در تالار مطهری ناحیه یک اهواز

خبرگزاری پانا :کارگاه بهداشت دهان ودندان در تالار مطهری ناحیه یک اهواز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۹۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 اهواز،کارگاه بهداشت دهان ودندان در تالار مطهری ناحیه یک اهواز برگزار شد.

پشت کوهی مسئول واحد سلامت و بهداشت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، در ادامه این کارگاه افزود : پیشگیری اهمیت و ارزش خاصی دارد وآموزش مؤثر بهداشت دهان ودندان می تواند بهترین وآسانترین راه برای تأمین سلامت دهان و دندان افراد جامعه باشد وآنچه امروز درمان می شود، دیروز قابل پیشگیری بود و نظر به اینکه هزینه درمانهای دندانپزشکی بالا بوده و این سبب می شود که عده کثیری از اقشار کم درآمد از خدمات درمانی دندانپزشکی محروم باشند.

اما وسایل پیشگیری از بیماریهای دهان ودندان از قبیل مسواک، نخ دندان وخمیردندان بسیار ارزان و فراوان در دسترس همگان قرار گیرد و با توجه به این امر می توان از هزینه های گزاف درمانهای دندانپزشکی، اتلاف وقت نیروی انسانی و صرف بی مورد مواد ووسایل، جلوگیری نمود. گام نخست در امر پیشگیری از دوبیماری اصلی دندانها یعنی پوسیدگی و بیماری لثه، آگاهی مردم از ساختمان دندانها وبافتهای اطراف آن می باشد واینکه چه عواملی سبب پوسیدگی در دندان یا بیماری لثه می گردد.

گام بعدی در پیشگیری، اهمیت به دندانهای شیری می باشد. متأسفانه اکثر والدین بر این عقیده هستند که دندانهای شیری به دلیل اینکه می ریزند نیازی به درمان ندارند و باید به این نکته توجه داشت که اهمیت وارزش دندانهای شیری کمتر از دندانهای دائمی نیست .




ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار