فرماندار دامغان:

منابع طبیعی بستر اصلی توسعه کشور است

خبرگزاری پانا:فرماندار دامغان گفت: منابع طبیعی بستر اصلی توسعه کشور است که بدون در نظر گرفتن آن توسعه اقتصادی و اجتماعی و رشد توانمندی‌های همه جانبه کشور معنی پیدا نمی‌کند.

کد مطلب: ۱۹۸۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ مرتضی علی‌آبادی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و تجلیل از خادمان پیشکسوت این عرصه که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، امام جمعه، شهردار و رئیس شورای اسلامی، رئیس اداره منابع طبیعی و جمعی از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان دامغان در محل ساختمان جدید دانشکده بهداشت این شهرستان برگزار شد، اظهار‌کرد: باید در تمام ایام سال به منابع طبیعی و درختکاری ارج نهیم و اهمیت این موضوع را تنها مختص این هفته ندانیم.

وی خاطر‌نشان کرد: نظام طبیعت با هماهنگی کامل و ایجاد شرایط مساعد با نقاط مختلف کره خاکی نعمت و قدرت خداوندی را در نقطه نقطه زمین جلوه‌گر می‌نماید و فقط بشر است که این هماهنگی را از بین می‌برد. فرماندار شهرستان دامغان تصریح کرد: متأسفانه در راه‌سازی‌ها، فعالیت‌های صنعتی و معدنی، دام و دامپروری و حتی تفریح و سرگرمی‌خود به طبیعت فشار می‌آوریم اما هیچ‌گاه به دست‌گیری از طبیعتی که نیاز به حفاظت دارد و به ما خوش‌آمد می‌گوید، اهمیت نمی‌دهیم. علی‌آبادی با انتقاد از بی‌توجهی برخی از مردم نسبت به پاکیزگی عرصه‌های منابع طبیعی، جاذبه‌های اکو توریستی شهرستان دامغان و دیگر نقاط کشور تصریح کرد: بودجه‌های زیادی در نقاط مختلف کشور سالانه صرف جمع‌آوری زباله‌های آسیب ‌رسانی می‌شود که متأسفانه ما در طبیعت رها می‌کنیم در حالی که این سرمایه‌های می‌تواند در بخش‌های دیگر و امر پیشرفت یا تولید کار و ثروت برای جامعه هزینه شود. وی با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه حافظان منابع طبیعی، گفت: اگر همت و تلاش کارکنان پرتوان منابع طبیعی و آبخیزداری و همکارانشان در جهاد کشاورزی وجود نداشت مشخص نبود امروز آب، خاک، مراتع و جنگل‌های شهر، استان و کشورمان چه‌وضعیتی داشتند. فرماندار دامغان با اشاره به فعالیت‌های وسیع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در امر حفظ منابع آبی و خاکی، افزود: اگر فعالیت‌های آبخیزداری سربازان گمنام این عرصه از قبیل احداث سد و بندهای گوناگون و دیگر کارهای آنها که هیچ‌گاه به چشم نمی‌آید نبود، فرسایش خاک زیان‌های جبران ناپذیری به ذخائر خاکی وارد می‌کرد. مرتضی علی‌آبادی با بیان اینکه امروز اهمیت منابع طبیعی برای زندگی بشری قابل تصور نیست، تصریح کرد: در طول سال‌های متمادی هزینه‌های بسیاری صرف حفظ این ثروت طبیعی شده که نمونه‌ آن چهار دهه سرمایه‌گذاری بر روی طاق زارهای جنوب دامغان است که امروزه به دلایل مذبوهی مانند تولید ذغال مخفیانه بریده و قاچاق می‌شود. وی تأکید کرد: در چند دهه فعالیت نهاد‌های حافظ منابع طبیعی در امر حفظ و گسترش، هزینه‌های بسیاری انجام شده اما در بحث اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه و جلب مشارکت‌های مردمی برای حفظ این ثروت‌های ملی و انسانی ضعیف عمل کرده‌ایم در حالی که باید حفظ و توسعه منابع طبیعی با گوشت‌ و‌ خون و فرهنگ جامعه اجین شود. تجلیل از تعدادی از بازنشستگان و فعالان پیشکسوت اداره منابع طبیعی شهرستان دامغان، اجرای سرود گروه بلبلان خاموش اداره بهزیستی با موضوع اهمیت طبیعت و کاشت نهال توسط مسئولان این شهرستان و کارکنان و دانشجویان در فضای پیرامونی ساختمان جدید دانشکده بهداشت دامغان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار