زنجان دومین استان کشور در توسعه زراعت چوب است

خبرگزاری پانا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: این استان دومین رتبه کشور در توسعه زراعت چوب و تولید گونه جنگلی ارس را دارد

کد مطلب: ۱۹۸۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، بهمن اسکندری در جمع خبرنگاران افزود: امسال 272 هکتار در خصوص توسعه زراعت چوب در استان زنجان اجرا شده است .

وی یادآورشد: شهرستان زنجان دارای 100 هکتار و سایر شهرستان های این استان نیز داری 48 هکتار جنگل هستند که 40 هکتار دیگر نیز در اردیبهشت سال آینده جنگل کاری خواهد شد .

اسکندری تصریح کرد: سال جاری 65 فقره پرونده از دامداران در خصوص ورود دام غیرمجاز خارج از ظرفیت مراتع به مراجع قضایی ارجاع داده شده است .

وی احیا مراتع در استان زنجان را 400 هکتار ذکر و ابرازکرد: احیا اراضی کم بازده 215 هکتار انجام و500 هکتار دیگر نیز در فروردین 93 انجام خواهد شد .

اسکندری خاطرنشان کرد: در حوزه حفاظت و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی 206 فقره پرونده متصرفین مساحت 870 هکتار به مراجع قضایی ارجاع داده شده است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 111 مورد تصرف اراضی ملی به مساحت 400 هکتار از متصرفان رفع تصرف شده است .

اسکندری افزود: امسال بیماری های جنگلی در شهرستان طارم مشاهده شد و برای جلوگیری از طغیان آفت بلوط برگ خوار و پروانه دم طلایی در سال آینده مبارزه با این آفت ها در 870هکتار از جنگل های این شهرستان درحال انجام است که فروردین ماه سال آینده به پایان خواهد رسید .

وی یادآورشد: در این استان 42 مورد آتش سوزی مراتع را طعمه حریق کرده است که به میزان احیا، مراتع طعمه حریق می شود .

اسکندری اظهارکرد: در حوزه توسعه 338 هزار اصله نهال در استان کاشته شده و 200 همیار طبیعت به تعداد همیاران اضافه شد .

وی تعداد همیاران طبیعت را در این استان یکهزار و 200 نفر عنوان کرد .

در پایان این نشست از طرح آبخیزداری و جنگل کاری جنوب زنجان بازدید شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار