رئیس پلیس فتا کرمانشاه:

در روز های پایان سال با نزدیک شدن به نوروز بیشتر مراقب خریدهای اینترنتی باشید

خبرگزاری پانا: سرهنگ اسدالله زحمتکش رئیس پلیس فتا کرمانشاه با توجه به نزدیکی ایام نوروز در خصوص خرید های اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی هشدار میدهد.

کد مطلب: ۱۹۷۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، سرهنگ " اسداله زحمتکش " با توجه به نزدیکی ایام نوروز در خصوص خرید های اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی مطالبی را به شهروندان ارائه و بیان داشت : هنگام خرید از فروشگاه از صاحب فروشگاه بخواهید که رمز کارت را خودتان وارد کنید ، هیچ گاه اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را از طریق پیامک برای دیگران ارسال نکنید.

وی یادآور شد: هنگام واردكردن رمز مستقیماً جلوی دستگاه قرار بگیرید تا کسانی كه در انتظار استفاده از دستگاه خودپرداز می باشند، متوجه رمز شما نشوند. ، هیچ وقت رمز خود را در مکان های شلوغ بیان ننمائید. ، در هنگام استفاده از خودپرداز های سیارو دستگاههای pos حتما دقت داشته باشید تا تجهیزات اضافی بر روی آنها نصب نشده باشد .
وی در خصوص راهکار های خرید اینترنتی و پیشگیری از افتادن در دام کلاهبرداران افزود : از فروشگاههای اینترنتی خرید کنید که آنها را می شناسید و دارای اعتبار هستند. ، هرگز از طریق اتاقهای گفتگو اقدام به خرید نکنید. ، در هنگام وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود در صفحه ی در گاه پرداخت آنلاین ، حتماً اعتبار صفحه مورد نظر را چک کرده و نوار آدرس آنرا برای اطمینان استفاده از پروتکل امن انتقال اطلاعات (https) نیز بررسی نمایید.
یکی دیگر از روشهایی که میتواند امنیت پرداخت در اینترنت را افزایش دهد استفاده از صفحه کلید مجازی برای ورود اطلاعات میباشد. ، درصورتی که شماره حساب یا شماره کارت شما به همراه تاریخ انقضای کارت ، شماره cvv2 و یا رمزهای اول و دوم در اختیار افراد غیرمجاز قرار گیرد، امنیت حساب شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت و حتی الامکان از ارائه این موارد به دیگران و بازگو کردن آن در اماکن عمومی خودداری نمایید.
سرهنگ " زحمتکش " در خصوص فروشگاه و همچنین کالاهای مجاز و غیر مجاز نیز مطالبی ارائه و گفت : معمولا فروشگاههایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک صادره از سوی مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن و تجارت هستند معتبر می باشند.
راه دیگر برای حصول اطمینان میتوانید بروی سیستم خود افزونه فلگ فاکس موزیلا را نصب نمائید این افزونه در کنار آیکون Reload فایرفاکس یک پرچم مربوط به محل سرور سایت قرار می دهد بوسیله آن میتوانیم بفهمیم که اگر فروشگاه مورد نظر در کشور فعال نیست پس قابل اعتماد نیز نخواهد بود. قطعا فروشگاههای مجاز فروشگاههایی هستند که کالای مجاز ارایه میکنند و برای فروش انها مجوز لازم را کسب کرده اند .
کالای مجاز نیز به هر کالایی که در فروشگاههای سنتی فروش آن منع قانونی نداشته باشد به شرطی که فروشگاه اینترنتی مورد نظر بتواند مجوز فروش آنرا از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نماید مثلاً فروش دارو طبق گفته سازمان غذا و دارو از طریق اینترنت مجاز نیست و معمولا بدلیل اینکه دارو دقیقا با سلامت افراد در ارتباط است مجوزی صادر نمیگردد.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه مطالبی نیز در خصوص بالا بردن امنیت کارتهای بانکی ارائه داد و افزود : اطلاعات حسابهای بانکی شما با اهمیت است پس در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشید و بطور مرتب حسابهای بانکی خود را برای اطمینان از عدم سوءاستفاده و دستبرد آنلاین به آن چک کنید. - سابقه ی همه ی تراکنش های مالی آنلاین خود را ذخیره کنید از پر کردن فرمهای مالی که از شما اطلاعات شخصی می خواهند بپرهیزید و همچنین هرگز رمز خود را بروی کارت عابر بانک خود یادداشت نکنید.
این مقام مسئول در پایان ضمن ارائه توصیه هایی گفت : ازفروشگاه های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی (صادر شده از سوی مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت) خرید کنید. ، در صورت امکان در موقع خرید از دوستان و آشنایان خود که دارای تجربه در این امر هستند استفاده کنید.
از فروشگاه هایی که کالاهای غیرمجاز و ممنوعه را تبلیغ و به فروش می رسانند خرید اینترتی انجام ندهید و از خریداری از فروشگاه هایی که توسط لینک های ایمیل به شما معرفی میشود خودداری کنید، در زمان خرید آنلاین شما به یک درگاه بانکی هدایت می شوید. حتما قبل از وارد کردن اطلاعات شخصی و کارت بانک خود موارد امنیتی صفحه بانک را بررسی کنید.
گفتنی است پلیس فتا استان کرمانشاه از طریق شماره تلفن 2182429 و وبسایت cyberpolice.ir آماده پاسخگویی به سوالات شما هموطنان عزیز می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار