نان سبوس دار از منابع مهم تامین ویتامین های گروه B است

خبرگزاری پانا: یک کارشناس صنایع غذایی گفت: نان سبوس دار یکی از منابع مهم تامین ویتامین های گروه B است

کد مطلب: ۱۹۶۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، محمد ایزدی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: دارا بودن ریز مغذی ها شامل ویتامینهای گروه و املاح معدنی در نانهای سبوس دار از جمله اهمیت و ارزش غذایی بالای آن به شمار می رود .

وی یادآورشد:عموم مردم به ارزش نانهای سبوس دار کمتر واقف هستند و توجه به این مهم به تامین سلامت فردی کمک فراوانی می کند .

ایزدی افزود: بخش عمده ویتامینهای گروه و املاح معدنی گندم همچون آهن، کلسیم، فسفر، روی و منیزیم در پوسته و لایه آلورون که بطورکلی سبوس نامیده می شوند، متمرکز شده و در جریان فرآیند آردسازی و عملیات سبوس گیری از ورود بخش های اعلام شده به آرد جلوگیری می شود .

وی اظهار کرد:در صورتی که عملیات تخمیر و عمل آوری خمیر به درستی صورت گیرد، اسید فیتیک به عنوان یک ترکیب کمپلکس کننده که به صورت طبیعی در آرد وجود دارد بی اثر شده و املاح موجود در نان سبوس دار شامل آهن، کلسیم و... قابل جذب و استفاده بدن خواهند بود و بخش قابل توجهی از نیاز روزانه فرد را تامین می کند .

مدیر کنترل کیفی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت:نانهای سبوس دار از فیبر بالایی برخودار هستند و بنا به توصیه متخصصان تغذیه، روزانه یک فرد باید نیم گرم فیبر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن دریافت کند .

وی یادآورشد: بطور متوسط برای یک فرد بزرگسال حداقل مقدار 30 گرم فیبر مورد نیاز است و توصیه می شود نیمی از آن از نان سبوس دار تامین شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار