یک فوق تخصص جراحی ترمیمی چشم هشدار داد:

کوری؛ عاقبت تزریق ژل دور چشم توسط افراد غیرحرفه‌ای

خبرگزاری پانا: یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ضمن هشدار نسبت به عوارض ناشی از تزریق بوتاکس توسط افراد غیرمتخصص گفت: تزریق بوتاکس بویژه دور چشم اگر غیرتخصصی انجام شود می‌تواند به سمت چشم گسترش یافته و باعث فلج عضلات و دوبینی بسیار آزاردهنده برای بیمار شود.

کد مطلب: ۱۹۵۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدطاهر رجبی ضمن بیان این مطلب افزود: اگر ژل به شکل غیرحرفه‌ای تزریق شود، می‌تواند وارد عروق شده و در بسیاری موارد از دست دادن بینایی را رقم بزند.

وی درباره عوارض ناشی از تزریق این ژل توضیح داد: اگر این روش‌ها توسط افراد غیرمتخصص در این زمینه انجام شود عوارض بسیار زیادی در پی خواهد داشت. بیماران متعددی به ما مراجعه می‌کنند که تزریقات را نزد افراد دوره ندیده انجام داده‌اند و متاسفانه با مشکلات بسیاری روبرو شده‌اند. به عنوان مثال بوتاکس بویژه دور چشم اگر غیرتخصصی انجام شود می‌تواند به سمت چشم گسترش یافته و باعث فلج عضلات و دوبینی بسیار آزاردهنده برای بیمار شود.

وی افزود: نکته دیگر این است که اگر ژل به شکل غیرحرفه‌ای تزریق شود، می‌تواند وارد عروق شده و در برخی موارد از دست دادن بینایی را رقم بزند.

رجبی تاکید کرد: فردی که بناست این اعمال را انجام بدهد باید حتما دوره‌های تخصصی را گذرانده و با ساختمان چشم کاملا آشنا باشد.

گفتنی است: بیستمین سمینار سالیانه چشم پزشکی فارابی از 9 تا 12 اردیبهشت ماه سال آینده در هتل المپیک تهران برگزار می شود. علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی http://www.fham.org/ مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار