مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر منصوب شد

خبرگزاری پانا : با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خانم دکتر ماحوزی به سمت مدیر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر منصوب و از خدمات یزدان پناه که به مدت شش ماه سرپرستی این اداره را به عهده داشت تقدیر شد .

کد مطلب: ۱۹۴۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، با حضور احمدی مدیر کل امور استانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سالاری استاندار بوشهر و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان بوشهر مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار شد .

در این مراسم مدیر کل امور استانها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر حوزه سلامت و پاکی است گفت : هنرمندان و اصحاب رسانه که در جهت رشد و تعالی جامعه تلاش می کنند نظر خداوند و انسانها دارای منزلت و جایگاه مهمی هستند .
محمد مهدی احمدی از انعقاد تفاهم نامه فرهنگی استانهای مختلف با کشورها خبر داد و گفت : با برنامه ریزی های انجام شده استانها از جمله بوشهر با کشورهای که تناسب فرهنگی مشابه دارند تفاهم نامه فرهنگی منعقد می شود .
سالاری استاندار بوشهر نیز گفت : دو طیف هنرمندان، اصحاب قلم، اندیشه و رسانه دارای جایگاه و شان والایی در جامعه هستند که شایسته احترام وتوجه ویژه هستند .
وی با بیان اینکه هنرمندان و اصحاب قلم و اندیشه دارای توانایی‌های خاص هستند تصریح کرد: این عزیزان توانمندی که دارند از کسی عاریه نگرفته‌اندو این نشان از توانمندی و قابلیت‌های فکری و درونی این فرهیختگان است .
استاندار بوشهر با بیان اینکه دولت‌مردان حامی هنرمندان هستند، افزود: با هنر و قلم می‌توانیم بوشهر را به خوبی معرفی کنیم چرا که با ثروت و پول خرج کردن این کارها امکان پذیر نیست و برداشت ما این است که تمام محدودیت‌ها، محدودیت‌های مالی نیست بلکه ما محدودیت اندیشه داریم ..
وی با بیان اینکه هنر مخصوص سینما، تئاتر و موسیقی نیست افزود: هر کار ارزشمندی را می‌توان هنر نامید و برای جامعه ارزشمند نوآوری، نیکی و خلاقیت یک هنر است .
استاندار بوشهر گفت : نباید اداره فرهنگ و ارشاد را منحصربه یک نظر بدانیم ، باید تنگ نظری را از این سازمان و دستگاه های اجرایی مربوطه حذف کرده و اجازه دهیم ذائقه های متفاوت نیز نظرات خود را بیان دارند .
دکترسالاری خاطرنشان کرد : بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه با قلم اصحاب رسانه و اندیشه هنرمندان بیان می‌شود و این دو طیف شایسته احترام و توجه بیشتر هستند تا بتوانند به پیشبرد اهداف جامعه کمک کنند .
وی خاطرنشان کرد: آنچه که سبب به وجود آوردن جایگاه والای هنرمندان شده خصیصه ذاتی هنرمندان است و متولی اصلی این جایگاه خود هنرمندان است .
استاندار بوشهر احترام گذاشتن مفاخرادبی، هنری، علمی، اهل قلم و اندیشه را یک ضرورت دانست و گفت: مفاخرها نباید گروهی و دسته‌بندی شوند بلکه این مفاخر متعلق به همه اقشار جامعه است .
دکترسالاری هنرمندان استان بوشهر را توانمند دانست و گفت: تهیه و پخش فیلم تنهای تنها در سینماهای کشور و نمایش تئاتر قلندرخانه مربوط به 40 سال پیش از استان بوشهر نشان ار توانمندی هنرمندان استان است .
وی بر احیا هنرهای دستی تاکید و گفت: صنایع دستی استان بوشهر که هنرمندان این استان خلق می‌کنند به تمام نقاط جهان عرضه می‌شود که لازم این صنعت احیا و حمایت‌های لازم از آن انجام شود .
استاندار بوشهر تاکید کرد : تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باید بیش از گذشته فعال شوند و با پیگیری مطالبات هنرمندان و اصحاب اندیشه و قلم زمینه ارتقا بیش از گذشته این قشر فراهم کنند .
دکترسالاری نقش بانوان درعرصه‌های مختلف را برشمرد و گفت: باید از توانایی بانوان درعرصه‌های مدیریتی استفاده شود و نقش این افراد درمدیریت جامعه پررنگ‌تر شود .
سالاری افزود : اصحاب رسانه زبان مردم بوده و باید از این قشر حمایت شود . بگذاریم ما را نقد کنند تا اینگونه مسائل عمومی در جامعه بهتر پیش رود .
سالاری خاطر نشان کرد : از مدیر کل جدید انتظار می رود بتواند حامی اصحاب هنر و رسانه باشد و هم اند یشی را ترویج دهد ، و بتواند موج امید و نشاط را تقویت کرده و مجموعه مخاطبان را حمایت کند و به اصحاب قلم و اندیشه بها دهد .
حمیده ماحوزی مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز با تشکر و اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : امیدواریم این رسالت سترگ را با توجه به منویات مقام معظم رهبری ، سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه های استاندار عمل کرده و در همه امور مربوط خدمتگذار مردم استان بوشهر باشم .
ماحوزی افزود : افتخار خدمت در عرصه فرهنگی لطف الهی است .
حمیده ماحوزی مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت : در فصلی نو و در سایه دولت تدبیر و امید همه با هم همدل و هم آوا آغاز گر راهی می شویم تا ارزش های فرهنگی و هنری دیارمان را غنا ببخشیم .
وی گفت : تاکید بر افزایش نشاط و امید در میان هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر در استان را یک نیاز جدی می دانم .
ماحوزی تصریح کرد : افزایش نشاط و امید ، خرد جمعی برای پیشبرد اهداف و تعامل با بخش خصوصی در گسترش معادلات و حفظ کرامت انسانی و صداقت در همه امور سرلوحه کارم قرار خواهم داد .
دکتر حمیده ماحوزی گفت : از استاندار و نمایندگان در مجلس تقاضا دارم زمینه ای ایجاد کرده تا از در آمد کوچکی از گاز پارس جنوبی به فرهنگ استان رسیده تا از لحاظ مالی دیگر کمبودی احساس نشود .
وی خاطر نشان کرد : دفتر کار من خانه تمامی هنرمندان عزیز بوده و منتظر دیدار آنها در محل کار خواهم بود .
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت : باید نگاه دولتمردان و مجموعه هنرمندان به حوزه فرهنگ و هنر تغییر کند تا چالش های فراروی این بخش برطرف شود .
خدا رحم یزدان پناه افزود : نگاهی که به پروژه های عمرانی از سوی دولتمردان می شود به حوزه فرهنگ و هنر نمی شود و این امر باعث شد تا حدود دو سال و نیم تمام جشنواره ها در استان بوشهر تعطیل شود .
یزدان پناه بیان داشت : پایین بودن حقوق و مزایا ی کارکنان ارشاد و بالا بودن شمار نیروهای قراردادی انگیزه کارکنان را کاهش می دهد .
یزدان پناه تصریح کرد : در مدت مسوولیتم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خیانتی نکردم ، نانی قرض ندادم و قرض نگرفتم اما ممکن است نا خواسته اشتباهی کرده باشم که از این بابت هلالیت می طلبم .
در این جلسه حکم انتصاب دکتر حمیده ماحوزی که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است توسط استاندار بوشهر به وی اعطا شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار