مسجدجامعی پیشنهاد کرد

تئاتر پارس و نصر در لاله‌زار موزه ‌شوند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از خیابان لاله‌زار قدیم گفت: با توجه به سابقه تاریخی دو مجموعه تئاتر پارس و نصر این دو مرکز ظرفیت موزه‌ تئاتر شدن را دارند.

کد مطلب: ۱۹۳۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا،احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران در ادامه تهرانگردی خود (بیست و یکمین مرحله از تهرانگردی) این بار از منطقه 12 و اماکن فرهنگی، تاریخی بازدید کرد.

علی محمدنژاد شهردار منطقه 12، خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران و جمعی از شورایاری‌های محله، مسجدجامعی را همراهی کردند.

وی پس از بازدید از مدرسه دارالفنون و این بنای تاریخی به خیابان لاله‌زار قدیم رفت و بازدیدی را از مراکز فرهنگی و نمایشی این خیابان داشت.

مسجدجامعی در حاشیه بازدید از گراندهتل اظهار داشت: این مجموعه در سال 1302 ساخته شد ضمن اینکه در ادامه و در سال 1320 بخشی از گراندهتل تحت عنوان تئاترنصر بنا شد.

وی تصریح کرد: در سالن تئاتر نصر نخستین تئاترهای سیاسی ایران اجرا ‌شد و این فضا به لحاظ معماری و فرهنگی ارزش زیادی داشته و دارد.

مسجدجامعی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های سالن تئاتر نصر و همچنین سالن‌های مدرن و مجهز، قرار شد این مجموعه به عنوان موزه تئاتر محسوب شود که البته پس از مدتی این موضوع به فراموشی سپرده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امیدواریم شرایطی برای این بنای فرهنگی فراهم شود و مجموعه تئاتر نصر و تئاتر پارس به عنوان خانه تئاتر شکل بگیرد.

وی در حاشیه بازدید از تئاتر نصر و شرایط به وجود آمده برای این مجموعه گفت:‌ مالکیت این مجموعه در اختیار کمیته امداد است که امیدواریم تمهیداتی فراهم شود تا با همکاری ارگان‌های مسئول شرایط خوبی برای حفظ و مرمت این مجموعه تاریخی ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار