در گفت و گو با پانا عنوان شد؛

بررسی مجدد موضوع معاینه فنی خودروها در مجلس/ حل آلودگی هوا در کمترین زمان غیرممکن است

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص کاهش سن معاینه فنی خودروها از بررسی مجدد این موضوع در کمیسیون بهداشت خبر داد.

کد مطلب: ۱۹۳۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد

محمدجواد نظری مهر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به بررسی آلودگی هوا اظهار داشت: کاهش سن معاینه فنی خودروها یکی از مطالبه های اصلی است که عامل مهمی در کاهش آلودگی هوا به شمار می رود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس اضافه کرد: کاهش سن معاینه فنی خودروها یکی از ضرورت های موجود است که بررسی این مهم در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار دارد.

وی با بیان اینکه حل آلودگی هوا در کمترین زمان غیر ممکن است، گفت: در این راستا تمرکز بر مقابله با آلودگی هوا می تواند درصدی از میزان آلایندگی را کاهش دهد.

نظری مهر با تأکید بر اینکه معاینه فنی خودرو، تنها یکی از عوامل کاهش آلودگی هوا است، تصریح کرد: برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه شهر تهران، علاوه بر معاینه فنی، استانداردسازی سوخت و خودروهای موجود در کشور نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش پانا، در جلسه اخیر کمیسیون بهداشت نیز که با حضور رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران برگزار شده است، گزارشی از آلودگی هوا و محصولات کشاورزی ارائه و قرار شد مطالبات شورای شهر از طریق شورای عالی استان‌ها به صورت طرحی آورده شود و کمیسیون بهداشت هم اعلام آمادگی کرد که در این میان همکاری لازم را انجام دهد.

در اسفند‌ماه سال 90، مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی، خودروهای صفر را تا پنج سال از انجام معاینه فنی معاف کرد که این موضوع مورد انتقاد شدید مدیران شهری تهران و کارشناسان محیط ‌زیست قرار گرفت که با گذشت مدتی، نمایندگان نیز موافق بازگشت سن معاینه فنی به دوسال شدند اما تا کنون هیچ اقدامی برای این امر صورت نگرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار