روند افزایشی اجاره‌نشینی ادامه دارد

خبرگزاری پانا:علی‌رغم رکود و کاهش حجم معاملات مسکن در سال جاری باز هم تعداد اجاره‌نشینان در بهمن‌ امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۹۳۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد

ایسنا نوشت:

براساس آمار موجود از قرار‌دادهای منعقد شده مسکن در بهمن‌ امسال، اجاره‌نشینان در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 4700 مورد قرار‌داد اجا‌نشینی منعقد کردند.

این درحالی است که کل قرار‌داد‌های مسکن در بهمن‌ امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته قبل با کاهش 90 هزار موردی همراه بوده است.

روند افزایش تعداد اجاره‌نشینان در سال جاری نشان از کاهش خرید و فروش مسکن در سال رکود اقتصاد مسکن است چراکه به اعتقاد صاحب‌نظران بخش مسکن با کاهش قدرت خرید مسکن از سوی مردم روند اجاره‌نشینی افزایش می‌یابد.

براساس آمار موجود از کمسیون تخصصی املاک ایران از میان بیش از 171 هزار و 400 معامله مسکن در بهمن‌ امسال 53 هزار و 800 مورد مربوط به قرار‌داد‌های اجاره بوده است.

این در حالی است که تعداد اجاره‌نشینان در بهمن‌ امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 4700 موردی همراه شده است.

به گفته برخی کارشناسان تا پایان سال روند معاملات مسکن همچون 11 ماه گذشته با رکود همراه است و این رکود به گونه‌ای است که خرید و فروش مسکن را تحت تاثیر خود قرار داده اما اجاره‌نشینی همچنان به قوت خود باقی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار