مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

آموزش پژوهش محور، زمینه ساز جنبش نرم افزاری است

خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش فارس، آموزش پژوهش محور را زمینه ساز جنبش نرم افزاری دانست.

کد مطلب: ۱۹۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمدحسین روزی طلب در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به ویژگی های سند تحول، اظهار داشت: تربیت كارآمد یعنی تربیت دانش آموزانی كه آشنا به فن و كار باشند و بتوانند وارد محیط فعالیت و كار شوند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال 91، اشاره و اذعان داشت: تربیت دیپلم های بیكاری كه در واقع حرفه ی خاصی را ندارند و توان اداره خود در جامعه را ندارند به عنوان یك چالش است كه با اجرای تحول بنیادین این موضوع مرتفع می شود .

روزی طلب با انتقاد از نسبت موجود 70 به 30 تحصیل و گرایش دانش آموزان به رشته های نظری نسبت به رشته های فنی، ابراز داشت: در همین راستا توجه به رشته های فنی و حرفه ای، كاردانش و هنرستان ها در دستور كار آموزش و پرورش است .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از جمله اقدامات پیش بینی شده در تحول بنیادین آموزش و پرورش را آموزش یك حرفه یا شغل به دانش آموز در طول دوران تحصیل عنوان و ابراز داشت: اگر هر كدام از دانش آموزان در مدرسه یك حرفه مانند سیم كشی، لوله كشی ، جوشكاری و یا فعالیت هایی كه در جامعه متداول است را در حاشیه مطالب نظری یاد بگیرند، بسیاری از نیازهای خود را مرتفع می كنند .

روزی طلب از جمله اقدامات دیگر آموزش وپرورش در این راستا را تغییر روش آموزشی از تكیه بر حافظ محوری به پژوهش محوری معرفی و ادعان داشت: معلم می بایست در ارائه محتوای درسی با ایجاد پرسش سعی در فعال سازی و ترغیب ذهن دانش آموز روی آن مسئله كرده و این دانش آموز است كه می بایست برای پاسخ پرسش ها و چالش هایش تلاش كند.

وی در پایان با بیان اینكه در راستای اجرای سند تحول بنیادین هم محتوای كتاب ها و هم روش تدریس معلم ها هم بتدریج تغییر می كند، گفت: درروش آموزش پژوهش محور ذهن دانش آموز روی مسائل علمی فعال می شود و اگر این اتفاق بیفتد در تولید علم و جنبش نرم افزاری در دنیا موفق خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار