دانش آموزان دوستدار طبیعت زباله های تالاب استیل آستارا را جمع آوری کردند

خبرگزاری پانا:جمعی از دانش آموزان و شهروندان دوستدار طبیعت شهرستان آستارا پس از شرکت در جشنواره تالاب استیل ، زباله های اطراف این تالاب را با در دست داشتن کیسه های زباله جمع آوری کردند.

کد مطلب: ۱۹۰۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم گفت: زباله و نخاله مهم ترین عامل تهدید اکوسیستم تالاب استیل آستارا محسوب می شود به همین سبب شایسته است مسافران و گردشگران شهرستان آستارا از ریختن زباله و نخاله در حاشیه تالاب استیل خودداری کنند.

ˈشهروز قلی نژادˈ با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروز و سرازیر شدن مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به این شهر گردشگرپذیر افزود: استیل یکی از سرمایه طبیعی و خدادادی شهرستان آستارا است که همه باید در راستای صیانت از این منطقه کوشا باشیم و آن را به درستی برای نسل های آینده حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: شایسته است با ریختن زباله در سطل های تعبیه شده در اطراف این مناطق نسبت به حفظ و صیانت از محیط سبز و زیبای خود همت کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با اشاره به اینکه استیل یکی از مناطق نمونه گردشگری استان گیلان نیز محسوب می شود، اضافه کرد: تخلیه زباله ، تغییر کاربری اراضی تالاب به ویلا و رعایت نکردن حریم تالاب ، تخلیه فاضلاب های خانگی ، شکار غیرمجاز شستشوی ماشین ها و کامیون ها در کنار تالاب و ریختن روغن ، نفت و گازوییل به آب در حجم بالا و نیز احتمال عبور خط راه آهن از جمله عوامل تهدید کننده تالاب استیل محسوب می شود.

قلی نژاد تالاب استیل عباس آباد را جزو مناطق نمونه گردشگری در سطح استان گیلان خواند و اظهار کرد: همین جمع آوری زباله های اطراف تالاب توسط دانش آموزان دوستدار محیط زیست می تواند قدم موثری در راستای حفاظت از تالاب استیل باشد.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار