طبق معاهده NPT غنی‌سازی حق قانونی ایران است

خبرگزاری پانا:عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: ایران به عنوان كشوری مستقل به كنوانسیون‌های بین‌الملل پیوسته‌ و در این زمینه تعهدات متقابل را اجرا خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۹۰۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:

"سیدحمیدرضا طباطبایی" عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی با اشاره به اینکه در این روزها شاهد ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین هستیم، اظهار داشت: طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، خواسته ایرانیان برای غنی سازی اورانیوم، کاملا به حق است و این در حالی است كه ایران تنها كشوری است كه در این زمینه تحت فشارهای مختلف قرار دارد.

وی ادامه داد: طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای(ان پی تی)، غنی‌سازی اورانیوم، حق مشروع و قانونی ایران است و در این رابطه جایی برای مذاكره وجود ندارد.

طباطبایی افزود: ما به عنوان كشوری مستقل به كنوانسیون‌های بین‌الملل پیوسته‌ایم و در این زمینه تعهدات متقابل داریم و غنی‌سازی جز هیچكدام از ممنوعیت‌های معاهدات بین‌الملل نیست.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان، خاطرنشان کرد: از آنجایی كه جمهوری اسلامی ایران به عضویت كنوانسیون‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در آمده است، بنابراین تبعات آن را هم پذیرفته و فعالیت‌های خود را در چهارچوب نظارت و مقررات آژانس پیگیری می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار