در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

قانون سلامت روان هنوز به مجلس ارسال نشده است/خودداری بیماران روانی از درمان به دلیل هزینه های سنگین

خبرگزاری پانا: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آخرین وضعیت قانون سلامت روان گفت: بررسی این قانون هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

کد مطلب: ۱۸۹۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه بیماران اختلال روان مشکلات بسیاری دارند، اظهار داشت: مساله سلامت روان کمبودهای جدی دارد و تا کنون در کشور ما آنگونه که باید به این موضوع توجه جدی نشده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در بیشتر مواقع بیماری اختلال روان به صورت خاموش در افراد پیشرفت می ‌کند، افزود: بیماری روحی و روانی ریشه های مختلفی دارد که یکی از عوامل جدی آن اضطراب است که افراد سعی در خاموش نگه داشتن آن می کنند، لذا پیشگیری از این بیماری در کنترل آن اثرگذار است.
وی در ادامه با اشاره به هزینه های سنگین درمان بیماری اختلال روان خاطرنشان کرد: چالشی که هم اکنون پیش روی این بیماران قرار دارد هزینه های سنگین درمان است که طبق آمارهای موجود بیشتر این بیماران به دلیل هزینه های بالا، از درمان خود جلوگیری می کنند.
رستمیان با اشاره به خلأ قانونی در بحث سلامت روان گفت: تاکنون قانونی برای سلامت روان در کشور به صورت مدون وجود نداشته است تا مشکلات این بیماران مرتفع شود.
وی ادامه داد: البته پیش از این وزارت بهداشت تدوین سندی را تحت عنوان سند سلامت روان کشور در دستور کار داشته که هنوز به سرانجام نرسیده است و شورای عالی سلامت باید نسبت به نهایی شدن آن اقدام کند.
این نماینده مجلس همچنین گفت: در سند سلامت روان چالش های پیش روی بیماران و همچنین موازی کاری های موجود در این حوزه برطرف می شود.
به گزارش پانا، پیش نویس تهیه شده برای قانون بهداشت روان حدود 4 سال پیش توسط وزارت بهداشت و با کمک اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و انجمن‌های علمی مرتبط با سلامت روان تهیه و برای بخش حقوقی وزارت بهداشت ارسال شد و در انتظار بررسی در مجلس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار